اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد:

45 پروژه برق‌رسانی در یزد افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر، 45 پروژه برق‌رسانی در یزد افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

45 پروژه برق‌رسانی در یزد افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا صحتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ایام‌الله دهه فجر امسال، 45 پروژه برق‌رسانی با اعتبار 5 میلیارد تومان بهره‌برداری شده و افتتاح پروژه‌ها تا پایان دهه فجر ادامه دارد.

وی عنوان کرد: برق‌رسانی به چهار روستا، برق رسانی به پروژه‌های مسکن مهر شامل 12 پروژه، 10 مورد توسعه و احداث شبکه برق‌ رسانی شهری و روستایی، اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌ برق‌ رسانی در 12 منطقه و هفت مورد تامین روشنایی معابر شهری و روستایی از پروژه‌هایی است که در طول این ایام قابل بهره‌برداری است.

صحتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر برق با زندگی مردم عجین شده است، افزود: قطعی برق اکنون برای مردم دردسرساز می‌شود بنابراین تلاش شده تا کمترین میزان قطعی برق را در استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هیچ مورد از قطعی برق در استان از سوی شرکت توزیع برق انجام نشده و قطعی‌های احتمالی به دنبال بروز حوادث طبیعی یا در برخی مواقع به دلیل سرقت کابل‌های برق صورت گرفته است.

صحتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان یزد بیش از 446 هزار مشترک خانگی، بیش از 14هزار و 600 مشترک عمومی، بیش از 7هزار و 600 مشترک کشاورزی، بیش از 8هزار و 200 مشترک صنعتی و بیش از 70هزار مشترک تجاری زیرپوشش توزیع برق استان یزد هستند، خاطرنشان کرد: مصرف برق امسال در اوج بار مصرف به 589 مگاوات رسید که با احتساب صنایع این میزان به 930مگاوات رسید.

وی یادآور شد: تعداد مشترکان برق استان یزد در سال 1384 بالغ بر 372 مشترک بوده است که اکنون این میزان به بالغ بر 548هزار مشترک رسیده است.

صحتی ادامه داد: میزان فروش انرژی برق استان یزد امسال در بخش خانگی 23درصد، عمومی شش درصد، کشاورزی 20درصد، صنعتی 43 درصد و تجاری پنج درصد بوده است که با این حساب، بیشترین مصرف‌کننده انرژی برق در استان یزد، مشترکان صنعتی هستند.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های اجرایی شرکت توزیع برق استان یزد در سال جاری اظهار داشت: امسال 176 کیلومتر شبکه فشار متوسط، 124 کیلومتر شبکه فشار ضعیف، 498 پست زمینی و هوایی در استان یزد ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد همچنین تعداد مشترکانی که امسال زیرپوشش شرکت توزیع برق استان یزد قرار گرفته‌اند را 24هزار و 980 مشترک اعلام کرد.

وی همچنین یادآور شد: امسال پنج روستای استان یزد برقدار شدند ضمن اینکه 2هزار و 870 چراغ در معابر استان یزد نصب شد.

صحتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت برق چاه‌های کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: در حال حاضر 2هزار و 260 مورد از چاه‌های کشاورزی استان یزد برق‌دار هستند که با این حساب اکنون 93 درصد چاه‌های استان برق دارند.

وی مجموع روستاهای استان یزد را شامل هزار و 173 روستا اعلام کرد و افزود: هزار و 61 مورد از این روستاها از نعمت برق برخوردارند که با این حساب 99.26 درصد خانوارهای روستایی استان یزد برق دارند.

صحتی همچنین با اشاره به یکی از مهم‌ترین اقدامات شرکت توزیع برق استان یزد اظهار داشت: کابلی کردن شبکه‌های هوایی و حذف تیرهای بتونی از شبکه توزیع برق، علاوه بر ایجاد امنیت بیشتر به زیباسازی فضای شهر نیز کمک کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از بدهی 30میلیارد تومانی مردم، ادارات و واحدهای صنعتی استان یزد به این شرکت خبر داد و افزود: پرداخت به موقع مبالغ قبوض برق، به تسریع در روند اجرای پروژه‌های برق‌رسانی کمک می‌کند.

انتهای پیام/2464/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول