اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بروجن در مجلس خواستار شد

تسریع در تکمیل پروژه چهارخطه بروجن ـ لردگان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تکمیل هرچه سریع‌تر پروژه چهارخطه بروجن ـ لردگان تاکید کرد.

تسریع در تکمیل پروژه چهارخطه بروجن ـ لردگان

امیرعباس سلطانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: در راستای اجرای طرح چهارخطه بروجن- لردگان به زودی با پیمانکار جدید عقد قرارداد می‌شود و عملیات ساخت آن شتاب می‌گیرد.

وی با انتقاد از اجرای کند طرح‌های جاده‌سازی در بروجن افزود: با وجود اینکه جاده‌های مهم ترانزیتی کشور از این استان و شهرستان گذر می‌کند ولی بروجن هنوز در بن‌بست اقتصادی قرار دارد.

سلطانی با بیان اینکه محورهای مواصلاتی شهرستان بروجن از استاندار و امنیت لازم برخوردار نیستند، تصریح کرد: بروجن- لردگان یکی از این محورهای پرخطر و غیراستاندار است که اجرای چهارخطه کردن آن با کندی پیش می‎رود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: این جاده تنها نه تنها مسیری برای گذر در سطح دو شهرستان بروجن و لردگان است بلکه یک جاده محوری ملی به شمار می‎رود که برای استان‌های جنوبی و غربی و حتی ارتباط با کشورهای کویت و عراق برای ترانزیت کالا کارایی دارد.

سلطانی با اشاره به خسارات مالی و تلفات جانی که در محور بروجن- لردگان رخ می‎دهد،  متذکر شد: هر روزه شاهد از بین رفتن سرمایه‌های مالی و انسانی در طول جاده‌های غیراستاندارد و تک بانده شهرستان بروجن هستیم این در حالی است که اگر در تکمیل طرح‌های چهارخطه سرعت عمل بیشتری به کار گرفته شود، این خسارات به حداقل می‎رسد.

وی با اشاره به بهره‌برداری از قطعه دوم فاز اول چهارخطه بروجن به لردگان اظهار داشت: عملیات اجرایی ساخت محور چهارخطه بروجن به لردگان در سال 1385 شروع شد و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تنها 11 کیلومتر از قطعه اول این محور چهارخطه از سمت بروجن بهره‌برداری شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با بهره‌برداری از قطعه اول این مسیر به طول چهار کیلومتر در گردنه حلوایی، این محور از سمت بروجن تا گندمان به طور کامل در مسیر بار ترافیکی قرار گرفت و یکی از خواسته‌های مردم شهرستان برای رفع نقاط حادثه‌خیز اجرایی شد.

سلطانی با بیان اینکه طرح چهارخطه بروجن- لردگان از مصوبات دور اول هیئت دولت به استان است، افزود: این در حالی است که با گذشت چند سال هنوز این طرح اجرایی نشده و هر روزه شاهد تصادفات و اتفاقات ناگوار با خسارت‌های جانی و مالی فراوان روبه‌رو هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امید می‎رود با تلاش و اهتمام ویژه مسئولان در تکمیل پروژه‌های راهسازی استان بتوان شاهد کاهش اتفاقات ناگوار در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/68004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول