اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

مطالبه رهبری حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: مطالبه رهبری در حال حاضر وحدت کلمه بوده تا با برگزاری راهپیمایی پرشور و هیجان 22 بهمن این وحدت را به جهانیان ثابت کنیم.

مطالبه رهبری حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در جمع فعالان فرهنگی در محل حسینیه قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: پیگیری مطالبات رهبری و تبعیت از ولایت فقیه رضایت ولی‌عصر (عج) را به دنبال دارد.

وی افزود: مطالبه رهبری در حال حاضر وحدت کلمه بوده و باید با برگزاری راهپیمایی پرشور و هیجان 22 بهمن این وحدت را به جهانیان ثابت کنیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه در موقعیت حساسی که انتخابات را در پیش داریم باید شاهد عملکرد غنی و قوی حوزه و دانشگاه باشیم، خاطر نشان کرد: دانشجویان، بدنه نیروی انسانی دانشگاه بوده و اساتید به منزله ریشه‌های انگیزه و ایده‌پردازی دانشجویان تلقی می‌شوند.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و بنیادی‌ترین حرکت در مبارزه با جریان‌های فتنه در دانشگاه و حوزه این است که خلأها را پر کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خلأها سبب بروز فتنه می‌شود، یادآور شد: اگر در عرصه بحران‌های سیاسی و انتخابات خلأ وجود داشته باشد، جریان‌های فتنه و انحراف از بیرون به بدنه دانشگاه نفوذ می‌کنند.

علم‌الهدی خطاب به اساتید و دانشجویان ارزشی حوزه و دانشگاه گفت: در برابر فتنه نباید منفعل بود و پیش از بروز آن باید بتوانید فتنه و انحراف را مهار کنید.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ماهیت دانشگاهی مقدس بوده و یک فرد دانشگاهی اعم از دانشجو و استاد در برابر ارزش‌ها مقاومت شدید نمی‌کند و این بی‌حرمتی به مقدسات و ارزش‌ها نشان‌دهنده بروز فتنه در بدنه دانشگاه است.

وی با اشاره به حوادث فتنه 88 اظهار کرد: کانون بروز و ظهور جریان فتنه 88 دانشکده فنی دانشگاه تهران بود جایی که 45 استاد مشغول به تدریس بوده و از این تعداد 30 نفر ولایتمدار و پیگیر مطالبات رهبری هستند.

امام جمعه مشهد افزود: 10 استاد متدین و معقول و از مجموع 45 استاد فقط پنج استاد در جریان فتنه نقش ایفا می‌کرده‌اند، باید حداقل 30 استاد متدین و ولایت‌مدار خلأها را پر کرده و فضا را برای بروز و ظهور فتنه کور می‌کردند.

علم‌الهدی تاکید کرد: اگر دانشگاه‌ درست و تابع ولایت فقیه مدیریت شود، بهترین و مستحکم‌ترین پایگاه انقلاب و نظام اسلامی تعریف می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری مسئله حجاب را مسئله‌ای محوری توصیف کرد و گفت: در غرب نخستین حرکت نمادین ضد دینی مبارزه با حجاب است، و انقلاب و نظام اسلامی قائم به جوانان است و تدین جوان سبب باروری و استحکام نظام اسلامی می‌شود.

وی افزود: بی‌حجابی جوان را در وهله نخست لاابالی می‌کند و این لاابالی‌گری سبب تزلزل پایه‌های نظام اسلامی می‌شود.

امام جمعه مشهد یادآور شد: در عرصه دین‌داری و سیاست اگر احساس مسئولیت می‌کنیم، باید به طور جدی پیگیر بوده و با عنوان تکلیف شرعی به آن نگاه کنیم، چرا که این تکلیف تاثیر بسزایی در سرنوشت جامعه دارد.

انتهای پیام/70023/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول