اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت بیمه ایران کردستان خبر داد

پرداخت 521 میلیارد ریال خسارت بیمه‌ای به کردستانی‌ها/ تشکیل 79 هزار پرونده بیمه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت بیمه ایران کردستان از پرداخت 521 میلیارد و 369 میلیون و 600 هزار ریال خسارات بیمه‌ای به مردم استان خبر داد.

پرداخت 521 میلیارد ریال خسارت بیمه‌ای به کردستانی‌ها/ تشکیل 79 هزار پرونده بیمه

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، جمال یوسفی بعد ظهر امروز در جمع رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج، از تشکیل  79 هزار و 635 پرونده خسارتی بیمه در شرکت‌های بیمه ایران در طول 10ماهه امسال در این استان خبر داد و گفت: در مدت زمان مذکور 521 میلیارد و 369 میلیون و 600 هزار ریال خسارات بیمه‌ای به مردم استان پرداخت شده است.

به گفته وی، بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در استان در زمینه‌های خسارات آتش‌سوزی، خسارات‌های مالی، جانی و سرنشین تصادفات، بیمه مسئولیت، بیمه حوادث، بیمه عمر، بیمه مهندسی، خسارت بانکی و بیمه درمانی بوده است.

رئیس شورای هماهنگی بیمه‌های بازرگانی استان کردستان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی ترویج استفاده از بیمه در بین اقشار مختلف مردم استان گفت: فرهنگسازی استفاده از پوشش بیمه‌ای در استان، یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و انتظار می‌رود اقدامات بهتری در این راستا در استان انجام شود.

تحقق 122 درصدی درآمدهای مالیاتی کردستان

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان نیز در این نشست خبری از تحقق 122 درصدی درآمدهای مالیاتی کردستان خبر داد و گفت: در سال 83 میزان تحقق درآمدهای مالیاتی در این استان 196 درصد بود و این میزان در سال گذشته به 122 درصد افزایش یافته است.

اسماعیل افضلی با بیان اینکه 100 درصد هزینه‌های جاری مورد نیاز استان از محل درآمدهای مالیاتی تأمین می‌شود، افزود: میزان وصول از محل درآمدهای مالیاتی استان کردستان در سال 83، 18 میلیارد ریال که این رقم در سال گذشته به 106 میلیارد ریال رسیده است.

وی در زمینه اظهار نامه‌های مالیاتی در استان کردستان نیز اظهار کرد: در سال 84 به عنوان پایه 29 هزار و 280 مورد اظهارنامه مالیاتی از سوی مودیان مالیاتی استان کردستان وصول شد که این رقم در سال گذشته به 95 هزار مورد رسیده است.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان با بیان اینکه استان کردستان از نظر وصول مالیات جز چهار استان برتر کشور است، بیان داشت: استان کردستان در زمینه تشکیل اظهارنامه‌های مالیاتی نیز رشدی 400 درصدی داشته است.

افضلی تصریح کرد: در زمینه تبدیل حساب‌های سنتی به سیبا نیز در حال حاضر تمام منابع به صورت آنلاین در سطح استان و کشور قابل رویت است.

به گفته مدیرکل امور مالیاتی کردستان، تمامی پرونده‌های مالیاتی موجود در این اداره‌کل به منظور جلوگیری از هر نوع سوء استفاده‌ای اسکن می‌شوند.

افضلی در پایان به جذب 145 نفر در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد در این اداره‌کل اشاره کرد و افزود:‌32 نفر دیگر نیز در سمت‌های مختلف و مورد نیاز به‌زودی جذب این اداره‌کل می‌شوند.

انتهای پیام/79002/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول