اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر خبر داد

هزینه پنج میلیارد تومانی برای عمران و آبادی روستاهای دشتی

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: دولت مبلغ پنج میلیارد تومان برای عمران و آبادانی روستاهای چارک، درویشی و باغان در شهرسان دشتی هزینه می‌کند.

هزینه پنج میلیارد تومانی برای عمران و آبادی روستاهای دشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، شاپور رستمی ظهر امروز بازدید از روند پیشرفت کارها و زیرساخت‌های روستای چارک شهرستان دشتی، اظهار داشت: تاکنون توسط اداره گاز 9 کیلومتر در این روستا گازرسانی صورت گرفته و  390 علمک گاز نیز نصب شده است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر ادامه داد: دو هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی و آبخیزداری به این روستا حمل و قسمتی از آن کشت شده است و تا پنج هزار اصله افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: توسط اداره برق دو کیلومتر فشارضعیف، 80 پایه برق و 120 ترانس روشنایی درحال ساخت است و انتظار داریم که روشنایی معابر روستا را انجام دهند و روشنایی زمین چمن مصنوعی نیز تأمین شود.

رستمی تصریح کرد: زمین فوتسال این روستا در زمینی به مساحت یک هزار و 500 متر و با فضای هزار و 56 متر چمن مصنوعی تا روز جمعه به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: چهار کیلومتر طرح هادی در این روستا اجرا شده است و کار آسفالت آن از امروز آغاز و تا روز 21 بهمن‌ماه توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام می‌رسد.

وی یادآور شد: ما در سطح استان بوشهر در نقاط شهری و روستایی این کارها را انجام می‌دهیم و به دلیل وضعیت جغرافیایی شهرستان دشتی، روستای چارک و مردم خوبی که این روستا دارد، روستای چارک را به عنوان نقطه هدف در نظر گرفته‌ایم که بتوانیم با هم کارکردن را در زمان کوتاه تجربه کنیم و در 22 بهمن این طرح مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رستمی از دهیار خواست با همکاری اداره‌کل روستایی استانداری بوشهر و مردم، پاکسازی در این روستا را انجام دهند و دستگاه‌ها باید حداکثر تا صبح 22 بهمن طرح خود را به اتمام رسانده و تحویل دهند.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: زیرسازی مسیر گلزار شهدای این روستا انجام شده است، آسفالت آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تا پایان هفته به اتمام برسد، درختکاری متنوع در مسیرنیز باید توسط منابع طبیعی و آبخیزداری انجام شود.

وی با بیان اینکه خیابان‌ها و معابر روستا باید شناسنامه داشته باشد، تأکید کرد: دهیار روستا تابلوها را نصب، خیابان‌ها و معابر را نامگذاری و مسیر را مشخص کرده و سردرب ورودی به روستا نیز باید در خورشأن مردم این روستا باشد.

رستمی گفت: ساماندهی گلزار شهدا باید در دو مرحله صورت بگیرد که مرحله اول تا 22 بهمن شامل محوطه و رنگ‌آمیزی گلزار شهدا است و مرحله دوم ساماندهی گلزار شهدا روستاست و در زمینه اعتبار آن هیچ مشکلی نیست و باید در اولویت قرار داده شود.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر ابراز داشت: روستای چارک باید از هر نظر یک روستای الگو باشد.

وی از اداره راه و شهرسازی خواست تا ظرف 24 ساعت آینده دراین روستا مستقر و نسبت به خط‌کشی خیابان‌های روستا اقدام کرده و از نوسازی مدارس نیز خواست، سرویس‌های بهداشتی مجتمع شهید فقیه حسینی و حیاط مدرسه را پاکسازی کنند.

معاون امورعمرانی استانداری بوشهر گفت: دولت مبلغ پنج میلیارد تومان برای عمران و آبادانی روستاهای چارک، درویشی و باغان هزینه می‌کند.

وی خواستار استقرار شرکت مخابرات در روستای چارک برای ساماندهی وضعیت آنتن‌دهی‌ تلفن و موبایل در این روستا شد.

انتهای پیام/66001/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول