اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

خدمت به مردم باید به دور از هرگونه تعصباتی باشد

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما همه مسلمان هستیم و شیعه و سنی هم فرقی نمی‌کند بنابراین باید برای خدمت به مردم تلاش کرده و از تعصبات پرهیز کنیم.

خدمت به مردم باید به دور از هرگونه تعصباتی باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، حاتم نارویی در هفتمین سفر خود به شهرستان ایرانشهر در جمع اعضای شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: خدمت به مردم و انجام وظیفه شب و روز ندارد و مسئولان باید در برای حل مسائل و مشکلات مردم که ولی نعمت ما هستند شبانه‌روز تلاش کنند.

وی از مردم ایرانشهر مردمی وفادار به نظام و ولایت فقیه نام برد و افزود: مردم ولایتمدار ایرانشهر در زمانی که ظلم و ستم و ظلمت و تاریکی شاهنشاهی حاکم بود با آغوش باز از مقام معظم رهبری در زمان تبعید استقبال کردند که این نشانگر عشق شما به ولایت و خونگرمی و میزبانی شما است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان به خدمات ارزنده دولت در منطقه پرداخت و گفت: ما زمانی را در ایرانشهر به یاد داریم که هیچ گونه امکانات عمرانی، خدماتی و رفاهی وجود نداشت هیچ گونه امکانات سرد کننده‌ای نبود، 30 روز فاصله ایرانشهر تا چابهار بود اما به برکت نظام جمهوری اسلامی مسافت ایرانشهر تا چابهار کمتر از سه ساعت شده و اکنون مردم ایرانشهر از امکانات خوب عمرانی، خدماتی و رفاهی برخوردار هستند.

نارویی بیان کرد: مردم سیستان و بلوچستان از فرهنگ غنی برخوردارند و بر اساس اعلام یونسکو مردم این استان بالاترین ضریب هوشی را در کشور دارند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان بهشت ایران است و در هر گوشه از این استان استعدادها و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد که در چهار فصل سال می‌توان از آنان استفاده کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان همچنین در ادامه یادآور شد: ما همه مسلمان هستیم و شیعه و سنی هم فرقی نمی‌کند باید از تعصبات پرهیز کرده و برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

نارویی افزود: برای دشمنان، شیعه و سنی مهم نیست بلکه برای آنان اختلاف انداختن میان شیعه و سنی مهم است که باید هوشیار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور مسلمانی است که از فلسطینیان و مظلومان جهان حمایت می‌کند و مقام مسلمانان را عزیز می‌دارد و برای او شیعه و سنی فرقی ندارد بلکه محور اسلام است که باید در سایه اسلام حر کت کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بعضی‌ها نگران حمایت جمهوری اسلامی از کشورهای اسلامی از جمله سوریه هستند، سوریه خط مقدم مقاومت است و دشمنان می‌خواهند برای نفوذ به سوریه و غلبه بر مقاومت به کشتار مردم بپردازند که مسلمانان باید هوشیار و بیدار باشند.

نارویی بیان داشت: دشمنان اسلام با ترفندهای مختلف و تهاجم فرهنگی می‌خواهند جوانان ما را گرفتار موادمخدر کنند و یا از مسائل دینی و اعتقادیشان دور سازند که امت اسلام باید بدانند که استکبار و استعمار هیچ وقت دوست مسلمان نیست و نخواهد بود.

وی همچنین خطاب به مسئولان ادارات گفت: اگر جایی از مدیران در خدمت به مردم کوتاهی ببینم به شدت با او برخورد می‌کنم.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: من بدون اطلاع وارد شهرستان‌ها می‌شوم و از نحوه رسیدگی به امورات مردم بازدید می‌کنم، مردم ولی نعمت ما هستند و خدمت به آنان عبادت است.

نارویی در پنجاه و هشتمین سفر خود به نقاط استان و هفتمین سفرش طی این مدت به ایرانشهر گفت: در حال حاضر مدیران استان مدیران بومی هستند و بیشتر از گذشته باید احساس مسئولیت کنند و در زمینه عمران و آبادانی منطقه تلاش کنند.

وی از فعالیت و معرفی فرمانداران چهار شهرستان تازه تأسیس در استان در آینده نزدیک خبر داد و بیان کرد: ارتقا شهرستان‌ها کار تیمی بوده و از قبل برنامه‌ریزی شده و در استانداری و وزارت کشور پیگیری شده تا اینکه در هیئت دولت به تصویب رسیده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: چندین بخش دیگر هم در استان وجود دارد که پیگیر ارتقا آن به شهرستان هستیم.

نارویی همچنین در زمینه مجتمع تولیدی بافت بلوچ ایرانشهر گفت: پیگیری‌های خوبی صورت گرفته تا ماشین‌آلات جدید جایگزین ماشین‌آلات فرسوده شود و همچنین تأمین اجتماعی نسبت به حل مشکلات بیمه کارگران بافت بلوچ مأمور شده که هرچه سریع‌تر باید وظیفه خود را انجام دهد.

وی از شهرستان ایرانشهر به عنوان قطب کشاورزی استان یاد کرد و افزود: با توجه به تولید علوفه زیاد در منطقه برای احداث جایگاه‌های پرواربندی دام برنامه‌ریزی شده که بزودی اجرایی می‌شود.

فرماندار ایرانشهر نیز در این جلسه اظهار داشت: در دولت‌های نهم و دهم بالغ بر 2 هزار و 854 میلیارد تومان در بخش‌های مختلف در سطح شهرستان ایرانشهر هزینه شده است.

رحمدل بامری گفت: در ایام‌الله دهه فجر امسال نیز 76 پروژه با اعتباری بالغ بر 465 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه اشتغال 960 نفر فراهم می‌شود.

انتهای پیام/75002/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول