اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل محیط ‌زیست مازندران:

110 واحد آلاینده در مازندران وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران گفت: 110 واحد صنعتی در مازندران عوارض آلایندگی دارند.

110 واحد آلاینده در مازندران وجود دارد

هرمز محمودی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: به دلیل این‌که زیرساخت‌های حمل و دفع زباله در مازندران فراهم نیست این زباله توسط هم استانی‌ها و مسافران در طبیعت رها می‌شود.

وی با بیان این‌که باید سطل‌های زباله برای جمع‌آوری زباله در نقاط مختلف استان نصب شود، افزود: در قانون پسماند و آیین‌نامه اجرایی آن وظایف اداره‌های مختلف بیان شده است.

محمودی‌راد با اشاره به این‌که فعالیت‌ دهیاران از سال 82 آغاز شده و این موجب شد که پیش از آن زمینه خوبی در زمینه جمع‌آوری زباله در روستا برقرار نباشد، گفت: با توجه به محدودیت‌های دهیاری‌ها در زمینه تجهیزات، آن‌ها نمی‌توانند همپای شهرها نسبت به جمع‌آوری و انتقال زباله‌ها اقدام کنند.

وی با اعلام این‌که در بخش دیگر مردم خود نیز باید با طبیعت رفتار خوبی داشته باشند، اظهار داشت: مسافران و مردم باید زباله‌ها را به جایی که دسترسی نزدیک‌تری به محل جمع‌آوری است، انتقال دهند.

مدیرکل محیط ‌زیست مازندران با بیان این‌که استفاده بی‌رویه از کود شیمیایی توسط کشاورزان از دیگر تهدیداتی است که استان با آن مواجه است، گفت: کشاورزان برای افزایش تولید، استفاده زیادی از کود و سم می‌کنند در حالی که شیوه‌های بیولوژیک در این زمینه وجود دارد که باید ترویج بیشتری صورت گیرد.

وی با تأکید بر این‌که دستگاه کود خشک‌کن در مازندران ساخته شده است، افزود: در برنامه پنجم توسعه جهاد کشاورزی مکلف شده که نسبت به ساماندهی‌ کودها اقدام کند.

محمودی‌راد با اعلام این‌که به رودخانه و بسترهای آن‌ها بی‌توجهی می‌شود، یادآور شد: حیات رودخانه‌ها ارتباط تنگاتنگی با زندگی استان دارد در حالی که به این امر توجهی نمی‌شود.

وی افزود: طبیعت زمان زیادی را صرف می‌کند تا بستر رودخانه‌ها ایجاد شود اما این روزها برداشت از این بسترها صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به این‌که در زمینه آلودگی فاضلاب شهری نیز برخی موارد راهی رودخانه‌ها می‌شود، گفت: این فاضلاب‌ها حیات رودخانه‌های استان را تهدید می‌کند.

وی با بیان این‌که آبفای مازندران تا پایان برنامه پنجم توسعه زمان دارد تا نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی فاضلاب‌های شهرهای ساحلی اقدام کند، عنوان کرد: باید زیرساخت‌های این طرح‌ها برای کاهش آلودگی فراهم شود.

محمودی‌راد با اشاره به این‌که شهرهای محوری مازندران برای اجرای طرح جامع پسماند انتخاب شده‌اند، تأکید کرد: برای تولید برق از زباله دو شهر مازندران مکان‌یابی و تأمین اعتبار شده‌ است و در حال تهیه تجهیزات و ماشین‌آلات این واحدها هستیم.

وی با اشاره به پایش واحدهای صنعتی و تولیدی مازندران عنوان کرد: بر اساس پایش‌های صورت گرفته، 110 واحد صنعتی در مازندران عوارض آلایندگی دارند.

این مسئول تصریح کرد: برخی از این واحدها در پایان سال برای پرداخت عوارض آلایندگی به امور مالیاتی مراجعه می‌کنند.

انتهای‌پیام/86011/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول