اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های کردستان:

16 هزار راننده در حوزه حمل‌ونقل کردستان فعال هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های کردستان گفت: 10 هزار راننده در بخش ناوگان باری و 6 هزار راننده هم در بخش ناوگان مسافربری استان فعال‌اند که از این تعداد 11 هزار نفر دوره‌های آموزشی 7گانه را طی‌کرده‌اند.

16 هزار راننده در حوزه حمل‌ونقل کردستان فعال هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نعمت‌الله خواجه‌ای در چهارمین نشست مدیران اجرایی استان با اصحاب‌ رسانه با بازخوانی تاریخچه تشکیل سازمان حمل‌ و‌ نقل و پایانه‌ها، در خصوص وظایف این سازمان گفت: صدور مجوز احداث تأسیسات و مجتمع‌های خدماتی بین‌راهی توسط بخش‌های خصوصی و دولتی، صدور مجوز بهره‌برداری ‌ویژه از شبکه راه‌های کشور از قبیل پروانه تردد وسایط‌ نقلیه خارجی و مجوزهای ویژه امور ترافیکی،انجام امور‌ بازرگانی در بخش حمل ‌و نقل جاده‌ای و صدور مجوز و موافقت‌های اصولی احداث و بهره‌برداری از مراکز معاینه‌ فنی خودرو از مهم‌ترین وظایفی است که بر عهده این سازمان قرار دارد.

وی در خصوص پیشرفت‌های به‌دست آمده در سال‌های اخیر در حوزه حمل ‌و نقل جاده‌ای گفت: در سال 1382 کل تناژ بار استان کردستان 2 میلیون‌تن بوده که این آمار در سال‌جاری به 6 میلیون ‌تن افزایش پیدا کرده‌ که این آمار افزایش 3 برابری را نشان می‌دهد.

خواجه‌ای در بحث جابجایی‌ مسافر نیز خاطر نشان کرد: در سال 82 در کل‌کشور 150 میلیون نفر مسافر جابجا شده‌اند که این آمار هم‌ اکنون به 240 میلیون‌نفر افزایش یافته است.

وی ضمن ابراز رضایت از سن ناوگان حمل‌ و نقل استان گفت: وضعیت استان در بحث سن ناوگان حمل ‌و نقل وضعیتی مطلوب است و مطابق آمار سن ناوگان‌ باری کشور 15 سال و استان 14 سال است.

مدیرکل حمل‌ و نقل و پایانه‌های کردستان افزود: سن ناوگان ‌اتوبوس در حال‌حاضر در کشور 11.8 و استان 12 سال است ولی سن ناوگان ‌مینی‌بوس استان هم کنون 25 سال است که 2 سال از متوسط کشور بالاتر است.

وی در خصوص سن ناوگان ‌سواری هم گفت: سن ناوگان‌ سواری در کشور هم‌اکنون 5.4 سال است، در حالی که این سن در استان ما 9 سال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه آمار ناوگان حمل‌ و نقل پرداخت و گفت: مجموع ناوگان ‌باری استان در حال‌حاضر 5 هزار 285 دستگاه وسیله‌نقلیه، اتوبوس 137 دستگاه، مینی‌بوس یک‌هزار 545 دستگاه و سواری 970 دستگاه است.

خواجه‌ای در خصوص خدمات پایانه‌های مسافربری استان هم گفت: دو سایت اینترنتی زیر نظر اداره‌کل حمل ‌و نقل و پایانه‌های استان فعال هستند که هم در حوزه خبررسانی فعالیت به‌روزی انجام می‌گیرد و هم در بخش فروش و رزرو بلیط اتوبوس‌های بین‌شهری کاربران می‌توانند با مراجعه به سایت در خصوص خرید‌ بلیط اقدام کنند.

وی با اشاره به عوامل در نظر گرفته شده جهانی در بحث ایمنی گفت: کیفیت راه‌ها، ناوگان حمل و نقل و راننده وسیله‌نقلیه عوامل مد نظر جهانی در بحث ایمنی حمل‌ و نقل هستند و به‌تازگی نیز بحث حضور پلیس در جاده‌ها به عنوان رکن‌ چهارم مطرح شده است چرا که صرف حضور پلیس، رانندگان را به سوی کاستن از سرعت سوق می‌دهد و همین امر به‌نوبه‌خود ضریب ایمنی را افزایش می‌دهد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کردستان با اعلام اینکه دوربین کنترلی در جاده‌های استان وجود ندارد گفت: تعداد دوربین‌های نظارتی هم در کل ‌استان 9 عدد است و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک دوربین‌های کنترلی و تعیین سرعت در جاده‌های استان نیز نصب گردد.

وی روند آموزش رانندگان در استان را خوب ارزیابی کرد و گفت: از 16 هزار نفر راننده‌ای که در استان مشغول فعالیت هستند 10 هزار راننده در بخش ناوگان‌ باری و 6 هزار راننده هم در بخش ناوگان‌ مسافربری فعال‌اند و در مجموع 11 هزار راننده دوره‌های‌ آموزشی 7 گانه را طی‌ کرده‌اند.

خواجه‌ای در پایان این نشست در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت نامناسب ترمینال مسافربری سنندج سقز گفت: ساخت ترمینال بر عهده شهرداری‌ها است و ما در این حوزه دخالتی نداریم و ترمینال زمانی که آماده بهره‌برداری شد در اختیار سازمان حمل‌ و نقل و پایانه‌ها قرار می‌گیرد، در خصوص ترمینال سنندج سقز هم تنها مشکل عمده، غیرایمن بودن ورودی و خروجی این ترمینال است.

انتهای پیام/79011/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول