اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه آزاد ارس:

محدودیت در تردد مرزی مانع توسعه مناطق مرزی جمهوری آذربایجان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه آزاد ارس ایجاد روادید در تردد مرزشینان ایرانی از سوی جمهوری آذربایجان را مانعی برای توسعه مناطق مرزنشین این کشور و باعث جلوگیری از ارتباط دو ملت با پیشینه مشترک فرهنگی، عقیدتی و خانوادگی عنوان کرد.

محدودیت در تردد مرزی مانع توسعه مناطق مرزی جمهوری آذربایجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، صادق نجفی در نشست با جمعی از اهالی مرزنشین شهر مرزی جلفا با بیان اینکه مردم مرزنشین ایران و آذربایجان و نخجوان مشترکات دینی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری دارند، افزود: متاسفانه ایجاد محدودیت در روابط عمیق مردم دو کشور بخصوص مرزنشینان، لطمات زیادی به روابط اجتماعی و خانوادگی مردم دو کشور وارد خواهد کرد.

نجفی در این دیدار منطقه آزاد ارس را مزیتی درخور توجه و انکارناپذیر برای توسعه و آبادانی مناطق مرزی دو کشور دانست و اظهار داشت: مزیت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری و بازرگانی ایجاد شده در منطقه آزاد ارس می‌تواند با تقویت ارتباط دوستانه نقش مهم و ویژه‌ای در تحول اقتصادی مرزنشینان دو کشور داشته باشد و محدودیت‌های ارتباطی ایجاد شده، مردم مرزنشین آذربایجان را نیز از مزیت‌های توسعه‌ای منطقه آزاد ارس بی‌بهره می‌سازد.

وی ادامه داد: ایجاد محدودیت‌های مرزی در حالی از سوی دولت آذربایجان اعمال می‌شود که با اقدامات اخیر در محدوده منطقه آزاد ارس در مرزهای دو کشور زمینه مبادلات تجاری و اقتصادی و ایجاد مناطق مشترک صنعتی بین دو کشور بیش از پیش فراهم شده و با سرمایه‌گذاری دولت در امور زیربنایی و ارتباطی این مناطق زمان بهره‌مندی مردم مرزنشین دو کشور از این اقدامات فراهم شده است.

نجفی تاکید کرد: به طور یقین دولت ایران با توجه به این علایق و اشتراکات و برنامه‌های کلان خود که ناشی از حس برادری و دوستی دو کشور و ملت است، مانع ارتباط مردم خود با مردم آذربایجان نخواهد شد. 

انتهای پیام/60002/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول