اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آیینی باشکوه

اربعین شهدای گمنام در پارس جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: آیین اربعین شهدای گمنام عسلویه با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولان در منطقه پارس جنوبی برگزار شد.

اربعین شهدای گمنام در پارس جنوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، استاد حوزه و دانشگاه در آیین اربعین شهدای گمنام در مقبرةالشهداء منطقه ویژه پارس جنوبی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران با خون هزاران شهید به دست آمده و باید پاسدار خون شهدا باشیم.

حجت‌الاسلام محمد ماندگاری با بیان برخی از ویژگی‌های والای شهدا گفت: شهدا با استقبال از شهادت درس بزرگی به بشریت دادند و آن درس، درس آزادگی است، درسی که تمامی نسل‌ها باید آن را سرلوحه خود قرار دهند.

وی افزود: شهدا چشم‌شان به تمامی احوالات ظاهری و باطنی دنیا باز شده و این بزرگترین سعادت و نعمتی است که از سوی خداوند به عنوان پاداش به شهدا اهداء شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بعضاً برخی مشکلات ظرفیت‌ساز است و در نتیجه تحمل برخی مشکلات انسان به درجه‌ای از صبر و شکیبایی می‌رسد که همان تحقق وعده الهی درباره صابرین بوده است.

ماندگاری با اشاره به نقش ولایت در سعادت انسان بیان کرد: کلید سعادت ولایت است و این ولایت همان ولایت الهی، ولایت رسول(ص)، ولایت قرآن و عترت است و هر کس می‌خواهد به مقامی برسد و چشمانش به تمامی حالات ظاهری و باطنی دنیا باز شود، باید مسیر ولایت را انتخاب کند.

وی عنوان کرد: شهدا در این مسیر بهترین را انتخاب کرده‌اند و بهترین مسیر را برای ما نیز مشخص کرده‌اند؛ آنها با انتخاب مسیر ولایت توانسته‌اند به کلید سعادت دست پیدا کنند و در بهشت خصوصی خداوند سکنی گزینند.

امام جمعه عسلویه نیز گفت: تجلیل از نام و مقام شهید، موجب ایجاد روحیه در جامعه می‌شود و می‌تواند گره‌گشای مشکلات متعددی باشد.

حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد به تشریح منزلت، مقام و جایگاه شهیدان پرداخت و افزود: باید یاد و نام شهدای عزیز را گرامی بداریم.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول