اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی دادگستری مازندران خبر داد

ارسال174 کارتون به جشنواره پیشگیری از خشونت مازندران

خبرگزاری فارس: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران از ارسال 174کارتون به جشنواره پیشگیری از خشونت در مازندران خبر داد.

ارسال174 کارتون به جشنواره پیشگیری از خشونت مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، وحید براری بعداز ظهر امروز در آیین اختتامیه جشنواره کارتون پیشگیری از خشونت که در سالن سلمان هراتی ارشاد اسلامی مرکز مازندران برگزار شد با بیان اینکه قالب جرایم اولیه نشات گرفته از خشم است، اظهار داشت: وجود خشم  و جرم در جامعه موجب کاهش کیفیت زندگی می‌شود.

وی الگوگیری از سوره آل عمران را ایده‌ای برای پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: براساس اطلاعات آماری جرائم اولیه نشات گرفته از خشم است.

این مسئول با اشاره به وقوع جرم در کشور آمریکا افزود: آمریکا مهد خشونت در جهان است اما اقدامات فرهنگی سبب شد تا مردم این کشور به سمت هنر روی آورند.

دبیر جشنواره کارتون پیشگیری از خشونت و جرم در جامعه موضوع و محوریت جشنواره را توهین، تهدید و پرخاشگری دانست و ادامه داد: برای اینکه این جشنواره یک رقابت تنگاتنگ علمی باشد؛ فراخوانی جامع صورت گرفت.

براری با تاکید بر اینکه جرم در داخل مردم رخ می‌دهد و خود مردم در پیشگیری از جرم موثرند، بیان داشت: براساس تحقیقات صورت گرفته در ایران 70 درصد جرایم از طریق مردم کشف می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با بیان اینکه در وقوع جرائم عوامل مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دخیل است، متذکر شد:  برای پیشگیری جرایم از طریق حوزه هنری و سازمان‌های مختلف دولتی و غیر دولتی می‌توان وارد شد.

وی با اشاره به ارسال 174 اثر کارتون به دبیرخانه جشنواره گفت: 102 اثر کاریکاتور پس از بررسی و داوری به نمایشگاه جشنواره راه یافتند.

براری 13 اثر را به عنوان آثار منتخب جشنواره عنوان کرد و یادآور شد: اثر پویا عبدلی از کرمانشاه ، علی پاک نهاد از کردستان و سجاد رافعی از همدان به عنوان نفرات اول تا سوم این جشنواره معرفی شده‌اند.

به گزارش فارس، نمایشگاه کارتون آثار هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره از امروز تا بیست و چهارم بهمن در سالن اداره کل ارشاد اسلامی مازندران در ساری دایر است.

انتهای پیام/86006/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول