اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد ریگان خبر داد

پرداخت کمک هزینه به 2370 دانش‌آموز در ریگان

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی ریگان گفت: کمک هزینه فرهنگی به 2 هزار و 374 دانش‌آموز زیر پوشش در مقاطع مختلف طی یک سال گذشته در ریگان پرداخت شده است.

پرداخت کمک هزینه به 2370 دانش‌آموز در ریگان

منوچهر آشورزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان با اشاره به پرداخت 12 میلیارد ریال وجه نقد به مددجویان کمیته امداد در این شهرستان اظهار داشت: پرداخت کمک هزینه فرهنگی به 2 هزار و 374 دانش‌آموز زیر پوشش در مقاطع مختلف پرداخت شده است.

وی میزان کمک هزینه به تعداد 176 دانشجو و طلبه را مبلغ 176 میلیون ریال دانست و افزود:  53 دانش‌آموز در مقطع راهنمایی و دبیرستان به اردوهای سراسری با هزینه‌ای بالغ بر 53 میلیون ریال اعزام شدند.

آشورازده از معرفی 147 نفر سوادآموز به نهضت سوادآموزی این شهرستان از سوی کمیته امداد خبر داد و بیان کرد: برگزاری کلاس‌های طرح نظام جامع آموزشی برای 200 خانوار از مددجویان، برگزاری کانون‌های موقت تابستانی با اشتراک 200 نفر از دانش‌آموزان و به‌کارگیری مربیان برای آموزش‌های مختلف از دیگر اقدامات انجام شده توسط این نهاد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ریگان گفت: در زمینه خودکفایی و اشتغال، شناسایی و مشاوره 300 نفر از افراد فاقد شغل و معرفی 200 نفر از آنها برای وام اشتغال به بانک‌های عامل در زمینه کشاورزی، دامپروری، مشاغل خانگی و ... صورت گرفته است.

آشورزاده تصریح کرد: ایجاد 85 فرصت شغلی، ایجاد فضای خودکفایی و حرفه‌آموزی دانش‌آموزان به تعداد 30 نفر در رشته کامپیوتر و معرفی آنها به آموزشگاه‌ها از جمله اقدامات صورت گرفته در زمینه اشتغال مددجویان است.

وی افزود: در زمینه مشارکت‌های مردمی برگزاری جشن عاطفه‌ها، طرح برکت، جمع‌آوری کمک‌های مردمی و صدقات، جمع‌آوری زکات مال و پیگیری برای اجرای طرح مسجد محوری انجام شده است.

آشورزاده عنوان کرد: همچنین در زمینه عمران و ساختمان 32 مورد تعمیر مسکن مددجو، پرداخت 41 مورد جهیزیه به مبلغ 410 میلیون ریال به فرزندان مددجو، پرداخت کمک موردی به تعداد 170 مورد به مبلغ 335 ریال و پرداخت وام کارگشایی به تعداد 214 خانوار از مددجویان به هزینه‌ بالغ بر یک‌میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به معافیت از خدمت سربازی 300 نفر فرزندان مددجو خاطرنشان کرد: در زمینه درمان اجرای پنج طرح شفا، بیمه تامین اجتماعی به تعداد 191 خانوار، احداث 10 مورد فضای بهداشتی از فعالیت‌های کمیته امداد ریگان در یک سال گذشته است.

انتهای پیام/80014/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول