اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روز گذشته

پدر شهیدان همتی به ندای حق لبیک گفت

خبرگزاری فارس: پدر شهیدان والامقام همتی روز گذشته به فرزندان شهیدش پیوست.

پدر شهیدان همتی به ندای حق لبیک گفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، روز گذشته محمد اسماعیل همتی پدر شهیدان همتی در گذشت.

بر پایه این گزارش، مراسم تشییع پیکر مرحوم همتی از ساعت 15 از مقابل مسجد صاحب‌الزمان (عج)، با حضور پرشور مردم همیشه در صحنه ورامین آغاز می‌شود و به سمت گلزار شهدای حسین رضا هدایت می‌شود.

مرحوم محمد اسماعیل همتی پدر شهیدان والامقام مجید و شیدالله همتی است.

شهیدان مجید و شیدالله همتی دو کبوتر خونین بال عرصه عشق و ایمان بودند که سال‌ها در غربت و در زیر آفتاب سوزان شلمچه و جزیره مجنون ماندند و بدن مطهرشان همچون ارباب بی‌کفنشان امام‌حسین (ع) به وطن بازگشت.

شهید مجید همتی‌ متولد 1343 منطقه سرآسیاب‌ تهران است.

دوران ابتدایی را در مدرسه احمدیه گذراند و سال 1355 همراه با خانواده به ورامین نقل مکان کرد.

دوره راهنمایی را در مدرسه علوی و دبیرستان را در مدرسه شهید مصطفی خمینی ورامین گذراند و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم فرهنگ و هنر ادامه داد.

شهید همتی که به اخلاق خوش در میان دوستان و همکلاس‌های خود مشهور بود، دوران فراغت خود را در فعالیت‌های فرهنگی جهاد سازندگی ورامین مشغول بود و ارتباط مستمری با مسجد امیرالمؤمنین (ع) داشت و شرکت در مراسم مذهبی و نماز جمعه جزو برنامه‌های ثابت او بود.

شهید شید‌الله همتی در سال 1340 در تهران چشم به جهان گشود. دوران تحصیل خود را تا پایان دوره راهنمایی در تهران گذراند و در سال 1355 به همراه خانواده به شهرستان ورامین نقل مکان کرد و دوران متوسطه را در رشته ریاضی فیزیک به پایان رساند.

سال آخر دبیرستان مقارن با شروع انقلاب پر شکوه اسلامی بود و با مبارزاتی که بر علیه رژیم ستم‌شاهی داشتند، توسط رژیم‌ شاهنشاهی همراه چند تن از دوستان دبیرستان دستگیر و راهی زندان شدند و پس از مدتی همزمان با آزادی زندانیان سیاسی از زندان آزاد شدند و همچنان به مبارزات ادامه دادند. 

ایشان در 22 فروردین‌ماه همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر (عج) در عملیات کربلای هشت در منطقه شلمچه مفقود الأثر شدند.

بنابر قول فرمانده، ایشان از خط شکنان بوده و در حمله مقدماتی در محاصره دشمن بعثی قرار گرفتند و سرانجام در اسفندماه سال 1373 مصادف با 25 ماه رمضان پیکر مبارک ایشان پس از هشت سال به وطن بازگشت. 

انتهای‌پیام/2462/م20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول