اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کنگره بین‌المللی پیوست نگاری فرهنگی:

بوشهر آماده برگزاری کنگره بین‌المللی پیوست نگاری فرهنگی است

خبرگزاری فارس: دبیر کنگره بین‌المللی پیوست نگاری فرهنگی گفت: استان بوشهر برای برگزاری کنگره بین‌المللی پیوست نگاری فرهنگی در تاریخ ششم اسفند ماه آماده است.

بوشهر آماده برگزاری کنگره بین‌المللی پیوست نگاری فرهنگی است

حجت‌الاسلام محمد نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: پیشرفت و توسعه بدون در نظر گرفتن ابعاد فرهنگی و اجتماعی آن، می‌تواند پیامدهای ناخواسته فراوانی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: این پیامدهای فرهنگی چه در درون خود سازمان‌ها می‌تواند بر منابع انسانی موجود تأثیرگذار باشد و این سرمایه‌های عظیم انسانی که مهم‌ترین فاکتور افزایش توان تولید کشور و اصلی‌ترین گزینه برای ارتقاء سطح راندمان کاری باشند که نیازمند مراقبت، هدایت و تعالی هستند را تحت تأثیر قرار دهد و باعث هدر رفتن ظرفیت‌های بالقوه آنان شود.

دبیر کنگره بین‌المللی پیوست نگاری فرهنگی اضافه کرد: همچنین تأثیرات گسترده‌ای را نیز بر جامعه پیرامونی خود، فرهنگ و اجتماعات محلی گذاشته و می‌گذارند و در نتیجه  مسئولیت‌های متعدد اجتماعی را در پی‌خواهد داشت که شاهد تقابلی میان توسعه صنعتی و اقتصادی از یک سو و فرهنگ و محیط اجتماعی از سوی دیگر باشیم.

نصیری گفت: هر اقدامی که برای توسعه صورت می‌گیرد تغییراتی در محیط طبیعی و اجتماعی ایجاد می‌کند و گاه این تغییرات می‌توانند سبب تضعیف و یا از بین بردن فرهنگ بومی - محلی جوامع شوند.

وی اضافه کرد: از این‌رو، با ارزیابی تأثیرات فرهنگی - اجتماعی طرح‌های توسعه‌ای می‌توان راهکارهایی را جهت تخفیف و کاهش تبعات و پیامدهای منفی ارائه کرد.

نصیری از آمادگی استان بوشهر جهت برگزاری کنگره بین المللی پیوست‌نگاری فرهنگی خبر داد و اظهار داشت: این همایش بزرگ علمی و فرهنگی در روزهای شش، هفت و هشت اسفندماه با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در استان بوشهر برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در استان بوشهر به عنوان یکی از قطب‌های اقتصادی در کشور در حوزه‌هایی مانند نفت و گاز، معماری، بهداشت و سلامت، فناوری اطلاعات و ارتباطات پیگیر تدوین پیوست فرهنگی هستیم.

انتهای پیام/66006/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول