اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس:

جشنواره فیلم «صد» در مدارس فارس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگی و هنری آموزش و پرورش فارس از برگزاری جشنواره فیلم «صد» در مدارس این استان خبر داد.

جشنواره فیلم «صد» در مدارس فارس برگزار می‌شود

اسماعیل عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر جشنواره فیلم «صد» با حضور 500 دانش‌آموز برگزار می‌شود.

این مسئول افزود: این جشنواره در زمینه فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای و شعرخوانی هجدهم بهمن ماه جاری در تالار معلم ناحیه سه آموزش و پرورش شیراز برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: در جشنواره فیلم صد، 20 فیلم 100 ثانیه‌ای دانش‌آموزان پخش شده و 14 شعر دانش‌آموزی نیز ارائه می‌شود.

عباسی تصریح کرد: فراخوان جشنواره فیلم صد در ایام محرم انجام شده و بیشتر فیلم‌ها و اشعار، موضوعات مرتبط با عاشورا و حماسه کربلا دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از برنامه‌های دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: جشنواره سرود دانش‌آموزی با عنوان «نغمه عشق» و مسابقات قرآن و عترت استانی از جمله برنامه‌های این دهه است.

به گفته این مسئول، مسابقات مرحله استانی گفتمان رهبری، نمایشگاه کاریکاتور با موضوع عفاف و حجاب، مسابقات استانی آثار تجسمی، علمی، پژوهشی و پرسش مهر نیز در همین ایام در دستور کار قرار دارد.

عباسی اضافه کرد: در ایام دهه فجر برنامه اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور ادامه می‌یابد و در مراکز و هسته‌های مشاوره، پذیرش دانش‌آموزان به صورت رایگان انجام می‌شود.

مسابقه کتاب پیامبر اعظم (ص)، برپایی کوهپیمایی با حضور دانش‌آموزان و تشکل‌های دانش‌آموزی، نشست‌های بصیرتی فرهنگیان و دانش‌آموزان، برافراشته شدن پرچم در تمام مدارس فارس، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و گفتمان‌های سیاسی و مراسم غبارروبی مزار شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا دیگر مواردی بود که عباسی به عنوان برنامه‌های دهه مبارک فجر برشمرد.

وی بیان داشت: از اولیای دانش‌آموزانی که در پیروزی انقلاب نقش داشته‌اند برای سخنرانی در مراسم صبحگاه مدارس دعوت می‌شود.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش فارس متذکر شد: محافل انس با قرآن و حلقه‌های صالحین دانش‌آموزی در همین زمینه قابل ذکر است و روز بیستم بهمن ماه جاری نیز دانش‌آموزان فارس در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول