اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی:

بدون هویت دینی، حرفی برای گفتن نداریم

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بر خلاف جهان غرب که بقای خود را در گرو حفظ منابع مادی می‌داند، سرمایه ملت ایران، داشته‌های ملی و اعتقادی است.

بدون هویت دینی، حرفی برای گفتن نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد سامان‌دهی امور جوانان اظهار کرد: باید تمام تلاش خود را برای حفظ و تبیین این سرمایه مهم به کار بگیریم؛ چرا که بدون هویت دینی، حرفی برای گفتن نداریم.

وی افزود: دشمن به این باور رسیده است که با روش‌های سخت فیزیکی نمی‌تواند ملت ایران را از رسالت تاریخی و دینی خود بازدارد؛ بنابراین با اتکا به جنگ نرم، در پی نفی و تخریب هویت دینی و ملی جوانان بر آمده است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به هجمه‌های فرهنگی جهان غرب گفت: ترویج افکار و اندیشه‌های ضداسلامی در کنار تقدس‌زدایی از مبانی و ارزش‌های اعتقادی، از جمله هجمه‌های فرهنگی جهان غرب به شمار می‌رود.

نصرتی با بیان این که تبلیغات سوء استکبار جهانی در راستای معرفی اصول دینی و اعتقادی، به عنوان یک پدیده ناکارآمد و متحجر است، افزود: سردمداران مکاتب مادی سعی دارند با این شیوه مسموم، تئوری منحط جدایی دین از سیاست را مطرح کرده و از این رهگذار، به منافع مادی خود دست یابند.

وی اظهار داشت: کمک به رشد جریان روشنفکری غرب زده با ایجاد شبهات مختلف در حوزه‌های محوری دینی و اعتقادی، در همین راستا مورد توجه دشمن است.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی، تلاش برای زدودن سبک اصیل زندگی را از دیگر دسیسه‌های فکری دشمن خواند و افزود: رسانه‌های غربی با تبلیغ مصرف‌گرایی، قصد دارند حیات روزمره اقشار مختلف جامعه را به طرف سبک زندگی فاقد منطق و معنویت، سوق دهند.

نصرتی اذعان کرد: متاسفانه امروزه وجود مصادیق تفاخر، تجمل‌گرایی و تظاهر در بنیان فکری خانواده‌ها مشهود بوده و این امر نشان دهنده کارکرد توطئه دشمن در مباحث فرهنگی و تغییر سبک زندگی است.

وی گفت: تمسک به مبانی دینی و اعتقادی تنها راه مقابله با تلاش دشمن در جهت القای بی هویتی است.

نصرتی با گرامیداشت سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد: انقلاب اسلامی به عنوان یک گوهر گرانقدر و ارزشمند در اختیار نسل حاضر است؛ بنابراین توجه به مبانی فرهنگی و تربیتی باید به گونه‌ای باشد که این امانت ارزشمند، به دست نسلی برسد که صلاحیت و اهلیت نگهداری از آن را داشته باشد.

نصرتی در خصوص اهداف نشست ستاد ساماندهی امور جوانان اظهار کرد: سامان دهی به امور جوانان در تمام بخش ها باید به صورت عملیاتی بوده و اتاق های فکر و کمیته‌های تخصصی ایجاد و به مقوله جوانان به صورت اولویت مهم کاری نگاه شود.

وی با بیان این که نباید به بهانه کمبود اعتبارات، مباحث فرهنگی را از اولویت برنامه ها خارج نمود، افزود: در این زمینه باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی، پژوهشی و موسسات آموزش عالی و آموزش و پرورش استفاده بهینه کرده و توجه ویژه به اصل پژوهش صورت پذیرد. 

انتهای پیام/60002/30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول