اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمین روز دهه فجر

2 طرح کشاورزی در مراغه افتتاح شد

خبرگزاری فارس: در گرامیداشت دهه فجر دو طرح بزرگ گلخانه تولید توت‌فرنگی خارج از فصل با اعتبار 8 میلیارد و 280 میلیون ریال در مراغه به بهره‌برداری رسید.

2 طرح کشاورزی در مراغه افتتاح شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از مراغه، این گلخانه‌ها با بیش از 9 هزار مترمربع و به ظرفیت بیش از 90 تن در روستاهای قَره‌ناز علیا و زینق از توابع بخش مرکزی مراغه افتتاح شد.

با بهره‌برداری از این گلخانه‌ها برای 10 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی در حاشیه این افتتاح گفت: این گلخانه‌ها به روش هیدرو پنیک با آبیاری قطره‌ای و سوخت گاز طبیعی ایجاد شده است.

مسعود محمدیان افزود: با بهره‌برداری از این گلخانه‌ها سطح زیرکشت گلخانه‌های مراغه به 15 هزار متر مربع افزایش یافت.

وی با بیان اینکه این دو گلخانه توسط فارغ‌التحصیلان کشاورزی ایجاد شده، افزود: برای ایجاد این واحدها 600 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.

با اشاره به قابلیت‌های بالای مراغه در بخش تولید محصولات زراعی، باغی و دامی اظهار داشت: شهرستان مراغه در تولید محصولات سر درختی، رتبه نخست استانی را به خود اختصاص داده است.

محمدیان تصریح کرد: مراغه به ‌عنوان دومین شهرستان آذربایجان‌شرقی امروز به جایگاه مناسبی دست یافته و با اجرای برنامه‌های تدوینی سیر توسعه در این شهرستان به‌ خصوص در امر کشاورزی شتاب بیشتری می‌گیرد.

وی در ادامه مراغه را قطب تولیدات کشاورزی و مواد غذایی استان ارزیابی کرد و گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود از شرایط خوب کشاورزی برخوردار بوده که امید است با همکاری بهره‌برداران بتوان این جایگاه را ارتقا داد.

محمدیان اظهار کرد: شهرستان مراغه از دیرباز به لحاظ داشتن استعدادهای بالقوه در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعتی و معادن، تولیدات مازاد بر مصرف خود را به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کرده است که امروز نیز رونق دارد.

انتهای پیام/60002/ر20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول