اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان خبر داد

اجرای آئین‌های سنتی همدان در نخستین جشنواره صدای عشایر

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان گفت: در نخستین جشنواره صدای عشایر، آئین‌های سنتی، نقالی و پرده‌خوانی همدان اجرا می‌شود.

اجرای آئین‌های سنتی همدان در نخستین جشنواره صدای عشایر

علیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی صدای عشایر و اقوام ایران زمین اظهار کرد: در راستای معرفی نقش اجتماعی ـ اقتصادی و فرهنگی عشایر کشور، جشنواره ملی صدای عشایر با همکاری میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری، صدا و سیمای کشور و سازمان صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره تا 19 بهمن ماه ادامه دارد، ادامه داد: این جشنواره در دو بخش برگزار می‌شود که یک بخش آن برگزاری نمایش نمادین کوچ عشایر است که برخی از استان‌ها از جمله همدان در آن حضور دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری همدان بیان کرد: با انتقال 250 رأس گوسفند، اسب و ... گروه‌های آئین‌های سنتی عشایر منطقه اسدآباد در این نمایش نمادین شرکت کردند.

وی تصریح کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه هر شب یک استان شب فرهنگی برگزار می‌کند که استان همدان سه‌شنبه جاری شب فرهنگی خود را اجرا می‌کند.

ایزدی افزود: همچنین هر شب در کنار سفره‌خانه سنتی گروه‌های مختلف استان‌ها به اجرای آئین‌های سنتی، نقالی و پرده‌خوانی می‌پردازند.

وی در پایان گفت: در این جشنواره گروه‌های استان‌ها مسیر میدان ونک تا صدا و سیمای تهران را با اجرای آئین‌های سنتی طی می‌کنند و رسم و رسوم آئینی خود را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/89003/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول