اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد

حضور گالش‌منزل‌های مازندران در جشنواره ملی عشایر

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: از 14 تا 19 بهمن ماه همزمان با دهه مبارک فجر، گالش‌منزل‌های مازندران در جشنواره ملی صدای عشایر میزبان مردم پایتخت است.

حضور گالش‌منزل‌های مازندران در جشنواره ملی عشایر

سیف‌الله فرزانه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری بیان داشت: نماد معماری و زندگی آیینی - سنتی و آداب و رسوم مازندران به صورت نمادین در غرفه‌ای به متراژ 450 متر به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: خانه‌های روستایی، گالش منزل‌ها، آلاچیق سنتی و سیاه چادر مازندرانی‌ها برای پذیرایی از مردم پایتخت و گردشگران در جشنواره صدای عشایر برپا شده است.

وی گفت: علاقمندان می‌توانند برای آشنایی بیشتر با آداب و رسوم اصیل مازنی، هر روز برنامه‌های آیینی - سنتی و مراسم خاص این قوم را در قالب اجرای موسیقی و آیین‌های نمایش در غرفه مازندران دنبال کنند.

مدیرکل گردشگری مازندران یادآور شد: کارگاه‌های تولید و فروش مستقیم از تولید به مصرف محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی در غرفه‌ای 100 متری برای بازدید و خرید محصولات دست‌ساز مازندرانی نیز در این جشنواره آماده خدمت‌رسانی به علاقمندان به تولیدات وطنی و هنر ملی کشور است.

وی از انجام خدمات مشاوره سرمایه‌گذاری در جشنواره صدای عشایر خبر داد و گفت: در غرفه مازندران بسته‌های سرمایه‌گذاری برای ارایه به علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در مازندران نیز ارایه می‌شود.

فرزانه افزود: هموطنانی که در تعطیلات نوروزی قصد سفر به مازندران را دارند، می‌توانند پکیج‌های مسافرتی (در قالب تور) دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان مازندران را در غرفه‌های مازندران مطالعه کنند. 

به گزارش فارس، میهمانان گالش‌منزل‌های مازندران در سفرهای مازندرانی با چای، آش و نان محلی و شیرینی‌های سنتی در غرفه مازندران، سالن شماره 7 سالن خلیج فارس پذیرایی می‌شوند.

انتهای پیام/2296/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول