اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در «کراچی» پاکستان

ولایتی: ایران و پاکستان برای تعمیق روابط نیازی به اجازه آمریکا ندارند

خبرگزاری فارس: علی اکبر ولایتی با حضور در جمع خبرنگاران در کراچی پاکستان تأکید کرد که تهران و اسلام‌آباد برای گسترش و تعمیق روابط خود نیازی به اجازه آمریکا ندارند.

ولایتی: ایران و پاکستان برای تعمیق روابط نیازی به اجازه آمریکا ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، علی اکبر ولایتی مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری در ادامه سفر خود به پاکستان در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی این کشور حاضر شد و به سؤالات آن‌ها پاسخ گفت.

ولایتی در این کنفرانس خبری خطاب به جمع حاضر گفت: جمهوری اسلامی ایران به خوبی می‌داند که پاکستان برای اجرای پروژه خط لوله گاز «صلح» از جانب آمریکا تحت فشار است اما ایران با گسترش روابط خود با پاکستان در تمام زمینه‌ها ثابت می‌کند که فشارهای آمریکا هیچ تأثیری در روابط دوستانه تهران «اسلام‌آباد» ندارد.

ولایتی پس از شرکت در مراسم ضیافت شام «قائم علی شاه» سر وزیر ایالت «سند» راهی «کویته» مرکز ایالت «بلوچستان» شد.

وی همچنین با شرکت در کنفرانس خبری در شهر کویته تأکید کرد: ایران و پاکستان برای گسترش روابط خود و اجرای پروژه خط لوله گاز صلح نیازی به اجازه آمریکا ندارند.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری افزود: ایران هیچ دخالتی در اوضاع بلوچستان پاکستان ندارد و شایعه پراکنی در این زمینه توطئه دشمنان است.

ولایتی خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواهد کشور‌های مسلمان با یکدیگر متحد شوند اما این کشور سخت در اشتباه است.

وی همچنین تأکید کرد: نحوه اجرای پروژه بندر «گوادر» به خود پاکستان مربوط می‌شود اما به هر حال اگر اجرای این پروژه به رشد اقتصادی این کشور کمک کند، ایران از این موضوع حمایت خواهد کرد.

علی اکبر ولایتی ملاقات با رئیس‌جمهور، وزیر کشور، رئیس مجلس سنا، سر وزیر ایالت «پنجاب»، سر وزیر ایالت سند و سایر مقامات پاکستانی را مثبت ارزیابی و بر استحکام هر چه بیشتر روابط با پاکستان تأکید کرد.

سفر ولایتی به پاکستان در زمانی انجام شد که پاکستان به شدت از جانب آمریکا برای گسترش روابط تحت فشار بود اما کابینه دولت پاکستان قبل از سفر این مقام ایرانی هر گونه فشار آمریکا را رد کرد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه‌ای با مهم خواندن نقش ایران در فرآیند صلح افغانستان خواهان مشارکت این کشور در پیشبرد روند صلح در این کشور شد.

در همین حال «زرداری» رئیس‌جمهور پاکستان در ملاقات خود با ولایتی بر ساخته شدن بزرگراه کویته تا مرز ایران، خرید برق از این کشور و اجرایی شدن خط لوله واردات گاز از ایران تأکید کرد.

پیش‌بینی می‌شود دور جدید روابط ایران و پاکستان چندان برای آمریکا و متحدان غربی واشنگتن خوشایند نباشد بنابراین فشارهای غرب به پاکستان افزایش می‌یابد با این حال گسترش روابط بین 2 کشور هموار کننده صلح در منطقه است.

از سوی دیگر، این موضوع مطرح است که مقامات پاکستانی در رأس هیئتی بلندپایه راهی ایران شوند که این سفر موجب عمیق‌تر شدن روابط بین ایران و پاکستان می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول