اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

دیدار ولایتی با سر وزیر ایالت «پنجاب»/تأکید بر حل بحران انرژی پاکستان به کمک ایران

خبرگزاری فارس: در دیدار علی اکبر ولایتی و سروزیر ایالت پنجاب بر گسترش روابط تجاری و اقتصادی پاکستان با ایران به ویژه در زمینه حل بحران انرژی این کشور تأکید شد.

دیدار ولایتی با سر وزیر ایالت «پنجاب»/تأکید بر حل بحران انرژی پاکستان به کمک ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، روز گذشته علی اکبر ولایتی در ادامه سفر خود به پاکستان با «شهباز شریف» سروزیر ایالت پنجاب دیدار و گفت‌وگو کرد. 

شهباز شریف در ملاقات با ولایتی در لاهور با تأکید بر روابط برادرانه و ناگسستنی ایران و پاکستان خواهان گسترش روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی با ایران شد.

وی افزود: ایران دوست معتمد و قابل اطمینان پاکستان است بنابراین هر 2 کشور باید از تجربیات یکدیگر در زمینه‌های کشاورزی و صنعتی بهره‌مند شوند.

شهباز شریف خاطر نشان کرد: ایران نقش مهمی برای برقراری امنیت در منطقه ایفا می‌کند بنابراین همکاری 2 کشور برای به نتیجه رساندن فرآیند صلح در افغانستان ادامه یابد.

سروزیر ایالت پنجاب افزود: بحران کمبود انرژی بیش از سایر ایالت‌های پاکستان بر ایالت پنجاب تأثیر گذاشته و بهترین راه حل برای جبران کمبود انرژی که باعث قفل شدن چرخ‌های صنعت به ویژه صنعت نساجی است کمک گرفتن از ایران می‌باشد.

علی اکبر ولایتی نیز در این دیدار اقدامات دولت پنجاب برای رفاه عمومی مردم به ویژه پروژه احداث مترو را تحسین برانگیز دانست و برای همکاری ایران در تمام زمینه ها ابراز آمادگی کرد.

در پایان این ملاقات ولایتی فوت «محمد عباس شریف» برادر کوچک شهباز شریف را به وی تسلیت و از نواز شریف و سر وزیر ایالت پنجاب برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول