اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

همزمان با دهه مبارک فجر

کنفرانس بیداری اسلامی در «لاهور» برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: همزمان با فرا رسیدن ایام مبارک دهه فجر کنفرانس بیداری اسلامی با حضور علما و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام در لاهور برگزار می‌شود.

کنفرانس بیداری اسلامی در «لاهور» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، کنفرانس بیداری اسلامی با محوریت اندیشه‌های علامه «قاضی حسین احمد» (رئیس سابق حزب جماعت اسلامی) و نقش علماء در این فرایند با حضور دکتر «علی اکبر ولایتی» مشاور مقام معظم رهبری و همچنین جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن و شخصیت‌های برجسته سیاسی و فرهنگی در شهر لاهور برگزار می‌شود.

این کنفرانس همزمان با آغاز دهه فجر که با نام مبارک انقلاب اسلامی و پیامبر مهر و وحدت مزین شده به منظور ایجاد همدلی و اتحاد در بین مسلمانان شیعه و سنی پاکستان برگزار می‌شود.

این همایش که با هماهنگی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور تدارک دیده شده، روز پنجشنبه 12 بهمن ساعت 17 به طور رسمی در هتل «آواری» لاهور در ایالت پنجاب آغاز به کار خواهد کرد.

قاضی حسین احمد (رهبر سابق حزب جماعت اسلامی)

«قاضی حسین احمد» در سال 1938 در شهر «نوشهره» به دنیا آمد. پدرش «مولانا قاضی محمد عبدالرب» یکی از علمای برجسته شبه‌قاره و نماینده مسلمانان در ایالت «سرحد» سابق «خیبر پختونخواه» فعلی بود.

قاضی حسین احمد تحصیلات ابتدایی را نزد پدر فرا گرفت و پس از فارغ‌التحصیلی از دبیرستان وارد دانشگاه «پیشاور» شد که با کسب نمرات عالی مدرک کارشناسی را در رشته علوم اسلامی اخذ کرد.

وی در ادامه در رشته جغرافیا کارشناسی ارشد را از دانشگاه مذکور دریافت کرد. سپس قاضی حسین احمد در دانشکده «سیدو شریف سوات» به عنوان استاد دانشکده مشغول به تدریس شد که به دلیل فعالیت‌های سیاسی و ملحق شدن به تشکل «جمیعت طلبا» مجبور به استعفا از این دانشکده شد.

وی در سال 1970 به عضویت حزب جماعت اسلامی درآمد و به دلیل توانمندی و شجاعت در گفتار در سال 1978 به عنوان معاون و سپس در سال 1987 به عنوان رئیس این حزب انتخاب شد.

قاضی حسین احمد درسال‌های (1994-1999-1992 و 2004 )در چهار دوره به عنوان رئیس حزب جماعت اسلامی انتخاب و در سال 1994 به مجلس ملی پاکستان راه یافت اما در سال 2007 در اعتراض به حادثه «مسجد لعل» از سمتش استعفا و مجلس ملی را ترک کرد.

وی بعد از «ابوالاعلی مودودی» بنیانگذار حزب جماعت اسلامی و «میان طفیل محمد» برجسته‌ترین رهبر جماعت اسلامی می‌باشد.

این شخصیت برجسته در سال 2009 از رهبری حزب جماعت اسلامی کناره‌گیری و پس از وی «منور حسن» مسئولیت این حزب را بر عهده گرفت.

قاضی حسین احمد علاوه بر زبان‌های اردو و پشتو به زبان‌های عربی، انگلیسی و فارسی نیز تسلط داشت.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول