اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

/تکمیلی/

دیدار ولایتی با زرداری و ۵ وزیر/ پاکستان: اتمام خط لوله صلح از اولویت‌های ماست

خبرگزاری فارس: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل که در اسلام‌آباد به سر می‌برد، با رئیس‌جمهور و رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دیدار ولایتی با زرداری و ۵ وزیر/ پاکستان: اتمام خط لوله صلح از اولویت‌های ماست

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی که در اسلام آباد به سر می‌برد با «آصف علی زرداری» رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزرای خارجه، دارائی، انرژی، کشور و نفت پاکستان نیز حضور داشتند. رئیس جمهور پاکستان در این دیدار بر اهمیت روابط دو کشور و تصمیم راهبردی دولت پاکستان در توسعه همه جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

زرداری اتمام خط لوله انتقال گاز از ایران به پاکستان را از اولویت های جدی کشور خود دانست و از تصمیم پاکستان برای افزایش خرید برق تا 1000 مگاوات و بیشتر خبر داد.

وی با اشاره به اینکه بزودی به ایران سفر خواهد کرد اظهار امیدواری کرد که در این سفر نیز بتواند افتخار دیدار با مقام معظم رهبری را داشته باشد.

لازم به ذکر است که هیئت دولت پاکستان امروز و قبل از این دیدار، اتمام پروژه خط انتقال گاز از ایران به پاکستان را از تصویب نهایی گذراند.

ناظران، حضور 5 وزیر و تعدادی از معاونان وزرای پاکستانی در این ملاقات را نشانه اهمیت رئیس جمهور و دولت پاکستان برای روابط راهبردی کشورشان با جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

این دیدار بلافاصله پس از تصویب نهائی پروژه انتقال گاز در هیئت دولت پاکستان صورت گرفت.

ولایتی بعد از دیدار با رییس جمهور پاکستان، با «سید نیر حسین بخاری» رئیس مجلس سنای پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. ایشان نیز از تصویب نهائی پروژه انتقال گاز در هیئت دولت اظهار رضایت نمود و تاکید کرد که هر دو پارلمان سنا و شورا از توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران در این پروژه و طرح انتقال گاز استقبال و حمایت می‌کنند.

رئیس مجلس سنای پاکستان رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و پاکستان را رابطه ای راهبردی میان دو کشور با تاریخ، دین و میراث مشترک دانست و بر همکاری‌های منطقه‌ای میان ایران و پاکستان و با افغانستان و همچنین تقویت همکاری‌های سه جانبه میان سه کشور در جهت ثبات منطقه تاکید کرد.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول