اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر علوم خبر داد

بهره‌‌برداری از 170 پروژه عمرانی دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از بهره‌برداری 170 پروژه عمرانی در دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور تا پایان بهمن‌ماه امسال خبر داد.

بهره‌‌برداری از 170 پروژه عمرانی دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر متکان در مراسم بهره‌برداری از پروژه 30 کلاسه دانشگاه کردستان در سنندج اظهار کرد: این پروژه‌های عمرانی با وسعت 300 هزار مترمربع با صرف اعتباری بالغ بر 150 میلیارد تومان قرار بود تا پایان دهه فجر امسال بهره‌برداری شود.

وی تصریح کرد:‌ به دلیل کثرت پروژه‌ها امکان بهره‌برداری از تمامی آنها تا پایان دهه فجر امکان پذیر نبود؛ از این رو بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌ گرفته تمامی پروژه‌ها با حضور معاونین تا پایان بهمن‌ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

*اختصاص 1170 میلیارد تومان بودجه عمرانی به دانشگاه‌ها

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم به میزان بودجه جاری و عمرانی دانشگاه‌ها در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: بودجه عمرانی دانشگاه‌ها از 510 میلیارد تومان در سال 84 به یک‌هزار و 170 میلیارد تومان در سال‌جاری رسیده است.

متکان تصریح کرد: با اختصاص این میزان اعتبار شاهد رشد 100 درصدی بودجه حوزه عمرانی دانشگاه‌ها نسبت به سال 84 یعنی قبل از دولت نهم و دهم هستیم.

به گفته وی، در بحث بودجه‌ جاری نیز تنها 3 هزار میلیارد تومان به دانشگاه‌های دولتی اختصاص یافته که نسبت به سال 84 در این حوزه رشد 50 درصدی داریم.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: این میزان بودجه به جز کمک‌های مقام معظم رهبری و سفرهای دولت به استان‌ها است.

متکان با اشاره به رشد قابل توجه کشور در عرصه‌های علمی اظهار کرد: ایران اسلامی در زمینه رشد علمی در حوزه‌های مختلف با سرعت قابل توجهی حرکت می‌کند و این در حالی است که شاید کشور در برخی از زمینه‌ها از امکانات کمتری نسبت به سایر کشورها برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه حرکت رو به‌ جلوی ایران اسلامی با وجود تحریم‌های همه‌جانبه دشمنان نشانه توانمندی و پویایی جوانان و جامعه علمی کشور است، گفت: بهره‌برداری از این میزان پروژه آن هم بعد از تحریم‌ها نشان از بی‌اثر بودن توطئه‌های دشمنان دارد.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در بخش دیگری از سخنان خود از سفرهای مقام معظم رهبری به استان‌های مختلف کشور به عنوان برکتی ارزشمند و پایان‌ناپذیر نام‌ برد و گفت: حضور مقام معظم رهبری در استان‌های مختلف به ‌ویژه در دانشگاه‌ها منشأ خیر و برکات فراوانی بوده و بهره‌برداری از این پروژه نمونه‌ای عینی از این ادعا است.

متکان با یادآوری اینکه حضور مقام معظم رهبری در هر نقطه‌ای موجب رشد و شکوفایی شده است، تصریح کرد: حضور مقام معظم رهبری در کردستان نیز در کنار برکات معنوی، از لحاظ مادی نیز تحول‌ عظیمی را با اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و آموزشی به دنبال داشته است.

وی از دانشگاه‌ کردستان به عنوان یکی از مجهزترین دانشگاه‌ها در سطح‌ کشور نام برد و گفت: حرکت‌های بسیاری خوبی در زمینه ارتقای سطح‌ علمی و همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم در این دانشگاه صورت گرفته و آن را در رتبه دانشگاه‌های برتر سطح کشور قرار داده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به افزایش میزان بودجه جاری و عمرانی دانشگاه کردستان، اجرای پروژه‌های مختلف مصوب سفر مقام معظم رهبری و همچنین سفرهای دولت شاهد ارتقای هرچه بیشتر دانشگاه کردستان تا حد یکی از بهترین دانشگاه‌های منطقه غرب کشور خواهیم بود.

انتهای پیام/79002/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول