اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران خبر داد

جلوگیری از تصرف 98 هکتار از زمین‌های جنگلی مازندران

خبرگزاری فارس: فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت: 98 هکتار از زمین‌های جنگلی مازندران از دست متصرفان غیر مجاز آزاد شد.

جلوگیری از تصرف 98 هکتار از زمین‌های جنگلی مازندران

اسحاق محسنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از شهرستان ساری، با اشاره به اهداف این اداره کل مبنی بر پیرامون حفاظت و حراست از منابع ملی اعم از جنگل و مرتع در سطح حوزه سرزمینی استان مازندران، یکی از مهم‌ترین وظایف مهم یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران را حفاظت از منابع ملی در بخش حفظ و حراست از جنگل و مرتع، در برخورد با قاچاقچیان فرآورده‌های جنگلی، ورود و خروج غیرمجاز دام به جنگل‌ها و جلوگیری از هرگونه فعالیت غیرمجاز معادن دانست.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران افزود: با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح و به تایید مقام معظم رهبری این یگان حفاظتی در سال 82 فعالیت خود را بر ایجاد هماهنگ‌سازی و تعامل با دستگاه قضایی در برخورد با قاچاقچیان به صورت اقدامات مؤثر آغاز کرد.

محسنی با اشاره به اینکه در سال گذشته 367 مورد در بخش متصرفان و تخریب‌کنندگان اراضی جنگلی و مرتعی پرونده‌سازی شد، اضافه کرد: در 10 ماه نخست امسال 385 فقره پرونده از متجاوزان در بخش جنگلی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران یادآور شد: این اقدامات در چارچوب ماده 55 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع و همچنین ماده 690 قانون مجازات اسلامی صورت گرفته است.

این مسئول بیان کرد: در 10 ماهه امسال از 108 فقره پرونده پیرامون اراضی مورد تجاوز قرار گرفته توسط زمین‌خواران 56 هکتار از زمین‌های تصرف شده توسط یگان حفاظت منابع طبیعی آزاد شده است.

وی افزود: یگان حفاظت منابع طبیعی در بخش جلوگیری از تصرف و خلع ید اراضی متصرف شده 98 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی را در اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل‌ها از دست متصرفان خارج کرده است.

محسنی با اشاره به اینکه 389 نفر از متصرفان اراضی ملی و قاچاقچیان فرآورده‌های جنگلی در 10 ماهه امسال دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: از این بین 342 فقره وسیله در امر تجاوزات به جنگل‌ها توقیف شد.

این مسئول تاکید کرد: تشکیل 225 پرونده قضایی در بخش تصرف اراضی ملی نشان‌دهنده حساسیت این موضوع و لزوم برخورد قاطع با متخلفان است.

انتهای پیام/2296/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول