اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهر:

گسترش تفکر بسیجی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اهر گفت: گسترش فرهنگ و تفکر بسیجی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

گسترش تفکر بسیجی در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، حجت‌الاسلام جواد حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز در یادواره شهدای حوزه قدس شهری اهر، ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی را در گرو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دانست.

وی گفت: شهدا انسان‌های پاک و صادقی بودند که با ایثار جان خود در راه اسلام و انقلاب، عزت و مردانگی را برای ما به ارمغان آوردند و امنیت و اقتدار ما و دستاوردهای متعدد نظام به برکت خون شهداست.

امام جمعه اهر تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا و زنده نگهداشتن اهداف مقدس آنها بزرگ‌ترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان است و تداوم این یادواره‌ها به صورت مداوم در مناسبت‌های ویژه در مناطق شهری و روستایی نام و یاد شهدا را در اذهان ماندگار خواهد کرد.

وی در ادامه یادآور شد: ترویج مسائل معنوی و دینی در بین جوانان و آشنا کردن آنها با اهداف مقدس شهدا همچنین جذب جوانان به مساجد و محافل معنوی، فرصت نفوذ فرهنگی عوامل استکباری و اذناب داخلی آنها را در جذب جوانان ناکام خواهد گذاشت.

حاجی‌زاده، وحدت و همدلی را رمز موفقیت و عامل رشد و توسعه کشور برشمرد و افزود: نماد همدلی و وحدت همه ما ولایت است و در این خصوص وظیفه داریم با تبعیت از فرامین مقام عظمای ولایت با پرهیز از سخنان تفرقه‌آمیز و دشمن‌شادکن حول محور ولایت در پیشبرد اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنیم.

وی، خطاب به بسیجیان، این تشکل مردمی را نیروی مردمی و ولایتمدار ذکر کرد که با ایثار جان در تمام صحنه‌های انقلاب حضور پرشور و موثر داشته و در هر مأموریتی که به آنان واگذار شده به نحو شایسته به سرانجام رسانده و موجب سربلندی نظام و انقلاب شده‌اند.

امام جمعه اهر با اشاره به گسترش فرهنگ ایثار و شهادت یادآور شد: تلاش برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از شهدا و خانواده‌هایشان به مثابه چلچراغی است که قلب جوانان ما را روشن می‌کند و به آنها اجازه ورود تاریکی به قلب‌ را نمی‌دهد ضمن آنکه کرامت خدایی جای رشد تفکر مادی را می‌گیرد و انسان دیگر احساس تهی بودن نمی‌کند.

وی در ادامه با اعلام اینکه دشمن از ترویج تفکر بسیج می‌ترسد، به نقش بسیج در میدان‌های مختلف علمی، فرهنگی و … اشاره کرد و گفت: دشمن از جذب جوانان به بسیج و تشکل‌های انقلابی ترس زیادی دارد و تمام تلاش خود را برای کمرنگ کردن اعتقادات دینی جوانان به کار گرفته است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه دشمن در مقابله جنگ نرم با انقلاب اسلامی شکست خورده است، اظهار کرد: حضور فعال مردم و به ویژه نسل جوان در بسیج نشان دهنده دلدادگی مردم به انقلاب اسلامی است.

در ادامه این برنامه شاعر اهل بیت (ع) استاد کلامی زنجانی اشعار حماسی خود را قرائت و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای شهیدان هشت سال دفاع مقدس مرثیه‌سرایی کردند.

این یادواره به همت سپاه ناحیه اهر، حوزه قدس شهری و پایگاه شهید دستغیب برگزار شد.

انتهای پیام/60003/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول