اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط وزارتخانه آموزش و پرورش صورت می‌گیرد

انجام مراحل قانونی پرداخت دیه به دانش‌آموزان شین‌آبادی / خسارات دیگر هم جبران می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مراحل قانونی پرداخت دیه و جبران خسارت‌های وارد شده به دانش‌آموزان شین‌آبادی توسط وزارتخانه آموزش و پرورش در حال انجام است.

انجام مراحل قانونی پرداخت دیه به دانش‌آموزان شین‌آبادی / خسارات دیگر هم جبران می‌شود

عباسعلی سراجی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به زمان انتقال شش دانش‌آموز حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد اظهار کرد: 11 دی ماه امسال پرواز این دانش‌آموزان به همراه خانواده‌های آنها در فرودگاه اصفهان به زمین نشست و تعدادی اکیپ برای رسیدگی به وضعیت این افراد به صورت قوی وارد عملیات شدند. 

وی اکیپ فرودگاه، دانشگاه علوم پزشکی، اورژانس و مدیریت آموزش و پرورش از جمله این اکیپ‌ها دانست و اضافه کرد: تمام این گروه‌ها با یکدیگر همکاری به صورتی که همکاری و استقبال این اکیپ‌ها برای پذیرایی از دانش‌آموزان حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد و خانواده‌های آنها به صورت واضح و نمایان مشهود بوده است.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه هر یک از این دانش‌آموزان نیز پس از ورود به اصفهان به یک آمبولانس منتقل شد و این دانش‌آموزان در نهایت به بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) منتقل شدند، تصریح کرد: عابدینی به عنوان رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی و محمدی به عنوان مدیر این بیمارستان به صورت ویژه نسبت به پذیرش این دانش‌آموزان اقدامات لازم را انجام دادند.

وی با تاکید بر اینکه این دانش‌آموزان پس از انتقال به این بیمارستان به صورت سریع مورد پذیرش قرار گرفتند، ادامه داد: از همان لحظه نیز کمیسیون پزشکی برای این دانش‌آموزان با حضور خانواده‌های آنها برگزار شد و با وجود محدودیت‌های برای ملاقات بیماران سوختگی در چنین بیمارستان‌هایی شرایط ویژه‌ای برای ملاقات خانواده‌ها با فرزندان خود در بیمارستان در نظر گرفته شد.

سراجی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و رفاهی شماره سه آموزش و پرورش اصفهان نیز برای اسکان خانواده‌های این دانش‌آموزان در نظر گرفته شد، تأکید کرد: خانواده‌های دانش‌آموزان با آرامش خاطر در این خانه معلم شماره سه آموزش و پرورش اصفهان اسکان یافتند و این مجموعه نزدیک‌ترین مرکز فرهنگی و رفاهی آموزش و پرورش به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل نگرانی‌های خانواده‌ها و نا‌آرامی‌های این دانش‌آموزان مادران هر شش دانش‌آموز هر شب در کنار فرزندان خود در بیمارستان بودند، افزود: هر روز صبح نیز یک تیم 10 نفره پزشکی برای رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان هماهنگ بودند.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه متخصص جراحی، اطفال، تغذیه، روان‌پزشکی، فیزیوتراپی و متخصص داخلی از جمله متخصصان این گروه به شمار می‌روند که این افراد روزانه وضعیت این دانش‌آموزان را کنترل کرده‌اند، گفت: در کنار این گروه‌ها نیز تیم امداد اسلامی به عنوان یک گروه خصوصی مشاوره‌های لازم را در راستای رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان انجام داده و از این دانش‌آموزان حمایت کرده است.

وی با اشاره به اینکه وزارتخانه آموزش و پرورش نیز تا این لحظه هزینه‌های مورد نیاز را برای درمان و رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان اختصاص داده است، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش با اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی هماهنگ کرده و تمام هزینه‌های این دانش‌آموزان را پرداخت کرده است.

سراجی با تاکید بر اینکه تمام دانش‌آموزان بیمه حوادث هستند و قرارداد بیمه دانش‌آموزان با بیمه ایران منعقد شده است، ادامه داد: تا این لحظه هیچ مشکلی در زمینه پرداخت هزینه‌های بیمارستان‌های مشهد، سینای تبریز و سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان برای درمان این دانش‌آموزان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه شش دانش‌آموز حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد پس از انتقال به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان هر کدام وارد یک بخش ICU این بیمارستان شدند و یک پرستار جدا‌گانه به هر یک از این دانش‌آموزان اختصاص داده شد، تاکید کرد: بهترین امکانات نیز برای انجام مراحل درمانی این دانش‌آموزان در بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان اختصاص داده شد.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه بخش VIP BICU بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان نیز قرار بود که دهه فجر امسال مورد بهره‌بردار قرار بگیرد، اضافه کرد: این بخش در 17 کشور خاورمیانه وجود ندارد و با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان این دانش‌آموزان ظرف یک هفته به این بخش ویژه منتقل شدند.

وی با تاکید بر اینکه عمل‌های اتوگرافت نیز در این بیمارستان بر روی هر شش دانش‌آموز انجام شده است، تصریح کرد: هماهنگی‌های لازم برای ادامه یافتن درمان دانش‌آموزان از جمله توان‌بخشی، فیزیوتراپی، جراحی پلاستیک و موارد درمانی مورد نیاز انجام شده است و وزارت‌خانه آموزش و پرورش درصدد بوده که یک تیم درمانی حرفه‌ای و متخصص را حداقل برای درمان این دانش‌آموزان در مرکز تبریز هماهنگ کند.

سراجی با بیان اینکه مسافت شین‌آباد تا اصفهان بسیار است و خانواده‌ها برای درمان دانش‌آموزان خود باید مسافت و سختی‌های بسیاری را برای ادامه یافتن درمان خود در اصفهان طی کنند، افزود: اما مسافت شین‌آباد تا تبریز در مقایسه با اصفهان به میزان بسیاری کم‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه این دانش‌آموزان پس از انجام عمل اتوگرافت باید برای بهبود وضعیت خود از لباس‌های ضد اسکار استفاده کنند، گفت: لباس‌های این دانش‌آموزان در اصفهان در حال دوخت است و در حال حاضر لباس‌های ضد اسکار تنها در اصفهان و تهران دوخته می‌شود.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه این لباس‌ها با پارچه‌های آلمانی، چینی و یا اسپانیایی دوخته می‌شود، اظهار کرد: تمام هماهنگی‌های لازم با بیمه ایران نیز انجام شده و دستگاه‌های مورد نیاز برای فیزیوتراپی این دانش‌آموزان باید برای ادامه درمان آنها خریداری شود.

وی با بیان اینکه البته از زمان آغاز مراحل درمانی این دانش‌آموزان فیزیوتراپی‌های آنها نیز انجام شده است، ادامه داد: مشکلی از نظر درمان شش دانش‌آموز حادثه‌دیده دبستان روستای شین‌آباد در اصفهان وجود ندارد و وزیر آموزش و پرورش در راستای رسیدگی به وضعیت درمانی دانش‌آموزان با خانواده‌های آنها صحبت کرده است.

سراجی با تاکید بر اینکه مراحل قانونی پرداخت دیه و خسارت‌های وارد شده به دانش‌آموزان شین‌آبادی نیز در حال انجام است، تصریح کرد: برای اختصاص بیمه عمر آنها نیز صحبت‌هایی مبنی بر انجام اقدامات لازم در این زمینه ارائه شده است و تمام این موارد در یک پروسه زمانی برطرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مذاکرات لازم از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش با بیمه ایران در راستای رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان  انجام شده است، اضافه کرد: اختصاص بیمه عمر این دانش‌آموزان به موازات درمان آنها انجام می‌شود.

رئیس اداره تعاون و امور رفاهی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه درخواست‌های خانواده‌های دانش‌آموزان به صورت کتبی به وزیر آموزش و پرورش ارائه شده و بنا بر صحبت‌های وزیر طی یک هفته به درخواست‌های آنها پاسخ داده می‌شود، تأکید کرد: وزارتخانه آموزش و پرورش براساس قرارداد با بیمه تمام خسارت‌های وارد شده به این دانش‌آموزان را جبران می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه تا این لحظه نیز رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان به صورت ویژه انجام شده است، افزود: کشور و استان اصفهان از امکانات ویژه‌ای برای رسیدگی به وضعیت این دانش‌آموزان برخوردار است و نیازی به اعزام این دانش‌آموزان به خارج از کشور وجود ندارد.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول