اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان:

بانک‌های پوست از نیاز‌های مراکز تک‌تخصصی سوختگی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی امام موسی کاظم (ع) به عدم وجود بانک پوست سوختگی در کشور اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی بانک‌های پوست از مهم‌ترین نیاز‌های مراکز تک‌تخصصی سوختگی کشور است.

بانک‌های پوست از نیاز‌های مراکز تک‌تخصصی سوختگی کشور است

فریدون عابدینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه این بیمارستان امسال و همچنین در سال گذشته بیماران متعددی را از حدود 10 استان کشور پذیرش کرده است، اظهار کرد: این بیماران از نواحی غرب، مرکز و جنوب کشور در این بیمارستان پذیرش شده‌اند و بیماران سوختگی از نواحی شمالی و شمال غرب کشور بیشتر به بیمارستان سوانح و سوختگی تهران اعزام و منتقل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در هر زمانی از آمادگی لازم برای پذیرش بیماران سوختگی از سایر استان‌ها در این بیمارستان هستیم، اضافه کرد: هر ماه به صورت متوسط 180 بیمار سوختگی در این بیمارستان پذیرش می‌شوند و به صورت عمده در صد سوختگی این بیماران بالا است.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان با بیان اینکه بیماران سوختگی در این بیمارستان از استان‌های دیگر نیز پذیرش می‌شوند و حدود 50 درصد بیماران سوختگی این بیمارستان از خارج از استان هستند، تصریح کرد: مرکز تحقیقات سوختگی در بیمارستان شهید مطهری از حدود سه سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه این مرکز تحقیقات جایگاهی برای نیاز‌های بیماران سوختگی است، ادامه داد: راه‌اندازی بانک‌های پوست یکی از مهم‌ترین نیاز‌های مراکز تک‌تخصصی سوختگی موجود در کشور به شمار می‌رود.

عابدینی با بیان اینکه هنوز بانکی با عنوان بانک پوست سوختگی در کشور وجود ندارد، تأکید کرد: اما بانک‌های پوست اعضا در کشور وجود دارد و باید بانک‌های پوست سوختگی به صورت مجزا در کشور راه‌اندازی شود.

وی با تاکید بر اینکه البته باید به سوی جایگزین‌های جدید پوست حرکت کنیم، افزود: در حال حاضر دنیا در حال استفاده از جایگزین‌های پوست بیولوژیک و صنعتی است و ایران باید با استفاده از اقدامات کارشناسی شده به این سمت حرکت کند.

رئیس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان با اشاره به اینکه هزینه پانسمان‌های استفاده از جایگزین پوست‌های بیولوژیک و صنعتی کم‌تر از پانسمان ناشی از زالوگرافت و آلوگرافت است، گفت: دارو‌های بیماران سوختگی هزینه‌های بسیاری دارد و حدود 70 درصد از هزینه‌های بیماران سوختگی به دارو‌های آنها اختصاص دارد.

انتهای پیام/63004/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول