اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تجهیز نمازخانه مدارس دانش‌آموزان را به نماز ترغیب می‌کند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با تجهیز نمازخانه‌های مدارس به امکانات مناسب می‌توان دانش‌آموزان و نسل آینده را به خواندن نماز ترغیب و تشویق کرد.

تجهیز نمازخانه مدارس دانش‌آموزان را به نماز ترغیب می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل که در محل استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: مدارس ما بهترین فضا برای ترغیب و تشویق دانش‌آموزان به اقامه نماز اول وقت همراه با حضور روحانیان و همچنین معلمان و مربیان پرورشی شور و شوقی را در بین دانش‌آموزان و نسل آینده ایجاد می‌کند که قطعاً نتایج آن در تربیت نسل آینده مؤثر است.

وی ضرورت تأمین منابع اعتباری تکمیل نمازخانه‌های مدارس را ضروری خواند و تصریح کرد: معلمان و مربیان پرورشی ما باید با پی بردن به این اصل که تربیت کودکان و نوجوانان ما موضوعی حساس و ظریف است با راهکارها و شیوه‌های مناسب آنها را ترغیب و تشویق کنند تا نماز اول وقت را با علاقمندی اقامه کرده و نسبت به حلاوت شیرینی این امر آگاهی پیدا کنند.

بودجه سال 92 افزایش آنچنانی نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نیکزاد در ادامه سخنان خود بحث اعتبارات عمرانی و تجهیزاتی پیشنهادی از سوی آموزش و پرورش استان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: سقف اعتبارات و بودجه دولت برای استان‌ها مشخص و معلوم است و نباید انتظار داشته باشیم که در بودجه 92 تحولی خارق‌العاده در تخصیص و تزریق اعتبارات به وجود آید چرا که به نظر می‌رسد بودجه سال آینده به مانند امسال با محدودیت‌ها و برخی اولویت‌ها همراه می‌باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: ما نباید انتظار داشته باشیم که در بودجه و اعتبارات سال آینده گشایش خاصی رخ بدهد و یا شاهد افزایش آنچنانی در ردیف‌های بودجه‌ای باشیم چرا که با وضعیت درآمدها و تحریم‌های اقتصادی به نظر می‌رسد همچنان بودجه سال آینده انقباضی باشد.

این مسئول مشخص بودن ضریب تزریق اعتبارات شهرستان‌ها را یادآور شد و بیان کرد: این ضریب‌ها معلوم و مشخص است و الزامات قانونی بودجه نیز به پیوست ابلاغ می‌شود و ما نمی‌توانیم خارج از ضریب تعیین شده سهم جداگانه‌ای را به شهرستان‌ها بدهیم و از سرجمع اعتبارات نیز مجاز نیستیم که بیش از حد به نهاد و مجموعه‌ای کمک کنیم.

نیکزاد یادآور شد: نباید نسخه واحدی برای توزیع اعتبارات در سرفصل‌های مختلف بنویسیم چرا که باید با در نظر گرفتن محدودیت‌ها خودمان به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا با تعیین اولویت‌ها، منابع به درستی جذب و هزینه شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان ادامه داد: اگر آموزش و پرورش مصمم است تا 20 درصد اعتبارات به تعمیرات، 20 درصد به تجهیزات و 60 درصد را به پروژه‌های نیمه‌تمام اختصاص دهد ما مانعی نمی‌بینیم به شرط آنکه اداره کل نوسازی با این رویه موافقت کند و خللی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام آنها به وجود نیاید.

وی گفت: در بودجه سال آینده زمانی که سهم استان مشخص شود ما می‌توانیم نسبت به توزیع اعتبارات و افزایش احتمالی مجموعه‌های زیربنایی و نهاد آموزش و پرورش اظهار نظر کنیم ولی در حال حاضر به دلیل آن که بودجه 92 به مجلس نرفته و برخی از نمایندگان مجلس نیز از این امر گله‌مند هستند که چرا دولت دیرهنگام بودجه را تحویل می‌دهد، می‌توانیم اظهار نظر کنیم.

نیکزاد افزود:‌ البته دولت سعی می‌کند بودجه کارشناسی شده با رویه صحیح و درست را طراحی کند تا بتوان در موعد مقرر نسبت به ارسال و تصویب آن در مجلس اقدام لازم را انجام داد.

اجباری در اعزام دانش‌آموزان به راهیان نور وجود ندارد

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود به حرکت مثبت آموزش و پرورش در قالب کاروان راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: همه ساله در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها به سمتی است تا دانش‌آموزان با فضای معنوی و ارزشی دوران هشت سال جنگ تحمیلی آشنا شوند که دو نهاد سپاه و آموزش و پرورش در این زمینه با برنامه‌ریزی دقیق امکاناتی را فراهم کردند تا دانش‌آموزان از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کنند.

وی به ارسال چند نامه از سوی اولیای دانش‌آموزان به استانداری در مورد اجباری و یا اختیاری بودن اعزام دانش‌آموزان به این سفر اشاره کرد و ادامه داد: بنده با رایزنی که با مسئولان سپاه و آموزش و پرورش داشتم، متوجه شدم که هیچ اجباری در اعزام دانش‌آموزان وجود ندارد و والدین می‌توانند با اختیار خود با اعزام فرزندانشان به این اردو موافق کنند.

نیکزاد تصریح کرد: برخی از خانواده‌ها مصر هستند به صورت خانوادگی و در ایام نوروز در این سفرهای معنوی حاضر شوند که قطعاً سپاه ایام عید نوروز امسال نیز فضای چنین سفرهای خانوادگی به مناطق عملیاتی را فراهم می‌آورد.

وی خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌های ذیربط وظیفه دارند در تأمین اعتبارات و منابع پشتیبانی این اعزام‌ها آموزش و پرورش و سپاه استان را یاری رسانند که به هلال‌احمر و اورژانس ابلاغ کردیم تا اکیپ‌های امدادی خود را در همراهی این کاروان‌ها مجهز کنند.

انتهای پیام/62001/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول