اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی:

100 هزار تن ذخیره مازاد مرغ داریم / نیازهای پروتئینی مردم تامین است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ذخیره مرغ مازاد در کشور گفت: با خیال راحت به مردم اعلام می‌کنیم که نیازهای پروتئینی آنها در این بخش تامین است.

100 هزار تن ذخیره مازاد مرغ داریم / نیازهای پروتئینی مردم تامین است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، رضا ترکاشوند صبح امروز در آیین افتتاح 95 طرح همزمان کشاورزی استان مازندران که به‌ صورت نمادین با افتتاح یک واحد مرغداری 80 هزار قطعه‌ای همراه بود، در خصوص تولیدات طیور، اظهار داشت: تغییرات زیادی بعد از انقلاب اسلامی ایجاد شده است، در سال 57 بخش زیادی از نیازهایمان از طریق واردات تامین می‌شد و مصرف سرانه ما خیلی کم بود.

وی افزود: مصرف سرانه مرغ هر ایرانی در آن سال‌ها، حدود 6 کیلوگرم بود و اکنون به 25 کیلوگرم رسیده است همچنین رتبه ما در تولید تقریباً 20 بوده ولی حالا در رتبه هفتم قرار داریم.

مدیرکل دفتر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به پیشرفت‌های پرورش دام و طیور در ایران گفت: امسال یک میلیون و 900 هزار تن تولید طیور داشتیم که می‌توانیم سال 91 را یکی از سال‌های شکوفایی طیور بنامیم.

ترکاشوند درباره صادرات مرغ و تخم مرغ تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون بیش از 30 هزار تن تخم مرغ صادراتی داشتیم و برای نخستین بار هم به صورت اصولی و حساب شده ماهانه 7 هزار تن مرغ را به بازارهای منطقه صادر می‌کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر علاوه بر تامین روزانه حدود 2 هزار تن مرغ در کشور، 70 تن ذخیره هم داریم، خاطر ‌نشان کرد: 100 هزار تن ذخیره مازاد داریم و با خیال راحت به مردم اعلام می‌کنیم که نیازهای پروتئینی شما تامین است.

انتهای پیام/86001/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول