اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت ساری و میاندرود خبر داد

تعطیلی 40 مرکز توزیع مواد غذایی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت ساری و میاندرود از تعطیلی 40 مرکز ارائه مواد غذایی و بهداشتی در مرکز مازندران به دلیل عدم رعایت الزامات بهداشتی خبر داد.

تعطیلی 40 مرکز توزیع مواد غذایی در مازندران

عقیل برزگر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با بیان ضرورت اجرای قوانین بهداشتی توسط متصدیان مراکز بهداشتی و عرضه مواد غذایی افزود: در راستای اجرای آیین‌نامه 13 فروشگاه و مراکز ارائه مواد غذایی و بهداشتی، تعداد 168 نفر متخلف بهداشتی در این مراکز شناسایی و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند، همچنین 40 مرکز نیز تعطیل شد.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان ساری و میاندرود مهم‌ترین تخلفات بهداشتی را عدم رعایت بهداشت فردی، عدم رعایت بهداشت در نگهداری مواد غذایی و نقص بهداشتی ساختمان‌ها عنوان کرد.

وی انجام این بازرسی‌ها را در پی شکایات مردمی و بازرسی‌های اتفاقی و سرزده بازرسان این اداره اعلام کرد و افزود: در این مورد نشست مشترکی با حضور مسئولین اتحادیه‌های قنادان، خبازان، اغذیه‌فروشان، مرغ و تخم‌مرغ‌فروشان، هتل‌داران و قصابان با محوریت رعایت بهداشت در مراکز توزیع مواد غذایی و بهداشتی برگزار شده است.

معدوم‌سازی 977 قلیان در ساری

رئیس شبکه بهداشت ساری و میاندرود از معدوم‌سازی 977 عدد قلیان با هدف مبارزه با استعمال و عرضه آن در مراکز عمومی خبر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح معدوم‌سازی قلیان‌های جمع‌آوری شده از اماکن عمومی مرکز استان تصریح کرد: این قلیان‌ها با حضور نماینده دادستان مرکز استان، فرماندار، نیروی انتظامی و توسط مرکز بهداشت ساری معدوم شد.

برزگر با اشاره به اجرای طرح افزایش آگاهی 30 درصد از جمعیت بالای 20 سال در مورد بیماری سرطان در مرکز استان افزود: آموزش افراد بالای 20 سال به روش چهره به چهره در مراکز بهداشتی درمانی و خانه‌های بهداشت شهری و روستایی، آموزش به گروه‌های مختلف مانند زنان باردار، آموزش به فعالین در کارخانجات، اداره‌ها همچنین استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان برای آموزش به والدین از برنامه‌های این مرکز تا پایان سال است.

این مسئول با بیان آمار بالای بیماری سرطان در مازندران خاطر نشان کرد: در حالی که سرطان سومین عامل مرگ و میر در کشور است این بیماری به دومین عامل پس از بیماری‌های قلب و عروق در مازندران تبدیل شده است.

انتهای‌پیام/86021/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول