اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار آزادی در شمال لاله‌خیز / 80

عظیمی: مشکلی در تأمین مواد غذایی مردم نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران گفت: با وجود تحریم‌های سخت دشمنان، در بحث تأمین مواد غذایی مردم مشکلی نداریم.

عظیمی: مشکلی در تأمین مواد غذایی مردم نداریم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، رضا عظیمی صبح امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی استان که در بهشهر برگزار شد، اظهار داشت: در دهه فجر امسال شاهد افتتاح 95 پروژه کشاورزی اعم از زیربنایی، آب و خاک، تولید و خدماتی در بخش زراعت، باغبانی و دام و طیور و شیلات به مبلغ 187 میلیارد ریال هستیم که 86 میلیارد ریال آن توسط دولت و بقیه توسط بخش خصوصی تأمین شده است.

وی افزود: مبلغ دولتی در بخش آب و خاک و زیربنایی نشان‌دهنده این است که دولت توجه زیادی به برطرف کردن مشکلات زیربنایی دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به بحث مهم امنیت غذایی، یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های دولت در این زمینه را تشکیل کارگروه توسعه کشاورزی در تمام شهرستان‌های کشور عنوان کرد و ادامه داد: بیش از 320 میلیارد تومان تسهیلات بلندمدت و کم‌بهره در سال 91 داشتیم که یک تحول بزرگ به همراه یک نگرش بزرگ برای توسعه کشاورزی مازندران رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: اگر به دوران قبل از انقلاب برگردیم می‌بینیم که در آن دوران یکی از واردکنندگان بزرگ مواد غذایی بودیم اما امروز یکی از کشورهای صادرکننده مواد غذایی هستیم در حالی‌که آن زمان زمین‌های بیشتری هم داشتیم.

عظیمی تصریح کرد: کاهش زمین‌ها به‌دلیل توسعه شهرها مانع از توسعه کشاورزی نشد و اکنون در سخت‌ترین شرایط تحریم هیچ‌گونه مشکلی را در بحث تأمین مواد غذایی مردم نداریم.

عضو کارگروه کشاورزی مازندران به توجه به مشکلات زهشکی اراضی و تأمین 20 میلیارد ریال اعتبار برای 100 هکتار اراضی آبگیر و آغاز این پروژه در سال 91 اشاره کرد و گفت: تولید محصول سالم به‌ عنوان یکی از برنامه‌های راهبردی، ترغیب کشاورزان به استفاده از دانش مهندسی کشاورزی، برداشت مکانیزه محصول بویژه در برداشت برنج، کنترل بیولوژیک همچنین کشت سوم برنج از جمله دستاوردهایی است که به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مسئولان و کارشناسان جهاد کشاورزی به دست آمده است.

وی در پایان تأکید کرد: با کاشت و برداشت اصولی و مکانیزه و توجه به مهندسی کشاورزی می‌توانیم از کم‌ترین امکانات زراعی بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم.

انتهای‌پیام/86001/م20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول