اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در نشست فوق العاده دولت سوریه

دمشق: اسرائیل درصدد شکست حل سیاسی بحران سوریه است

خبرگزاری فارس: دولت سوریه تاکید کرد که رژیم صهیونیستی با تجاوز و همدستی با تروریست‌های سوریه درصدد به شکست کشاندن راه حل سیاسی برای بحران سوریه است و سازمان ملل باید قاطعانه با این رژیم برخورد کند.

دمشق: اسرائیل درصدد شکست حل سیاسی بحران سوریه است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، دولت سوریه امروز به ریاست وائل الحلقی، نخست وزیر این کشور نشستی فوق العاده برگزار کرد تا پیامدهای تجاوز هوایی اسرائیل علیه یکی از مراکز تحقیقات علمی در منطقه جمرایا در حومه دمشق را مورد بررسی قرار دهد.

نخست وزیر سوریه در این نشست تاکید کرد: تجاوز تروریستی اسرائیل در چارچوب توطئه‌ای است که سوریه با آن روبه رو است و زمان این تجاوز دلیلی بر هماهنگی دشمن اسرائیلی با گروه های تروریستی مسلحی است که مقاومت سوریه، مواضع  و اصول ملی این کشور را در حمایت از قضایای عربی و مقاومت هدف گرفته اند.

رئیس شورای وزیران سوریه بر اهمیت وحدت ملی و همبستگی جبهه داخلی و به کار گرفتن همه امکانات لازم برای حمایت از نیروهای مسلح در مقابله با تروریسم تاکید کرد.

ویر دفاع سوریه نیز در این نشست ادعای دشمن صهیونیستی درباره اینکه پایگاهی را هدف گرفته است که تجهیزات و تسلیحاتی از انجا به جای دیگر ارسال می شده است قاطعانه رد کرد.

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه نیز در این نشست تصریح کرد: هدف اسرائیل از این تجاوز توقف تلاش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه از طریق گفت وگو است.

در پایان این نشست دولت سوریه با صدور بیانیه‌ای تجاوز اسرائیل را نقض آشکار حاکمیت ملی سوریه و قوانین بین المللی قلمداد کرد.

در این بیانیه امده است: تجاوز اسرائیل خطری برای امنیت منطقه و تاییدی بر تجاوزگری اسرائیل و گستاخی آن در زیر پا گذاشتن همه منشورهای بین المللی است.

دولت سوریه همچنین جامعه بین المللی، سازمان ملل و شورای امنیت را مسئول پیامدهای این تجاوز دانست و خواستار اقدام جدی و بدون تعلل جامعه بین المللی در مقابله با این سرکشی اسرائیل شد.

شورای وزیران سوریه تاکید کرد: اقدام گروه های تروریستی از جمله جبهه النصره در سوریه بخشی از توطئه اسرائیلی، قطری و ترکی با هدف سرنگون کردن زیربناهای سوریه از طریق هدف گرفتن قدرت نظامی و اقتصادی و وحدت ملی ان است.

شورای وزیران سوریه بار دیگر از همه ملت سوریه خواست به روند سیاسی و گفت وگوی ملی در این کشور ملحق شوند تا یکپارچه در برابر توطئه تروریست ها و حامیان آنها از کشورشان دفاع کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول