اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته‌ هجدهم لیگ دسته اول فوتبال

الوند در همدان خوشبخت شد/ پاس در یزد زمین‌گیر

خبرگزاری فارس: در هفته هجدهم لیگ دسته اول فوتبال الوند همدان موفق شد با یک گل از سد شهرداری اراک عبور کند و پاس با نتیجه مساوی یک بر یک برابر فولاد یزد متوقف شد تا حاصل کار نمایندگان همدانی در لیگ دسته اول یک برد و یک تساوی باشد.

الوند در همدان خوشبخت شد/ پاس در یزد زمین‌گیر

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، در هفته هجدهم لیگ دسته اول فوتبال (جام آزادگان)، در گروه یک این مسابقات تیم فوتبال الوند همدان میزبان تیم شهرداری اراک بود که این بازی از ساعت 14:15 در ورزشگاه شهدای قدس همدان با سوت جمشید دانش‌مهر آغاز شد.

الوندی‌ها که هفته هفدهم لیگ دسته اول با نتیجه سه بر صفر از نفت مسجد سلیمان شکست خورده بودند برای کسب سه امتیاز این بازی بسیار با انگیزه وارد میدان شدند.

این تیم پس از شکست برابر نفت مسجد سلیمان بلافاصله تمرینات خود را در همدان آغاز کرده بود و با روحیه و انگیزه فراوان برای برد برابر تیم شهرداری اراک وارد میدان مسابقه شد، الوند برای اینکه از کورس رقابت‌ها عقب نیفتد و همچنان امیدوار به صعود باقی بماند باید شهرداری اراک را با شکست بدرقه می‌کرد.

اما در آن طرف میدان شهرداری اراک که به شدت خطر سقوط را احساس می‌کردند برای کسب حداقل امتیاز وارد همدان شده و با اردوی سه روزه در همدان و انجام دو جلسه تمرینی در لالجین و مریانج برای این بازی آماده شده بودند.

با آغاز سوت داور، سفیدپوشان الوند سعی کرد که تفکرات هجومی خود را به حریف دیکته کند اما بازی فشرده و بسته شهرداریچی‌های اراکی مانع از این کار شد بازیکنان شهرداری با یک بازی کاملا فیزیکی و دفاعی تمام راه‌های نفوذ را برای الوند بسته بودند.

دقیقه 24 بازی سید جمال‌ معصومی با یک شوت محکم و سنگین نخستین خطر مسابقه را بر روی دروازه حمید عرفانی دروازه‌بان اراک خلق کرد تا شاید یخ این بازی سرد آب شود اما باز هم این طور نشد.

بازی بازیکنان شهرداری اراک حاضرین در مسابقه را به یاد بازی تیم‌های عربی می‌انداخت، زمین خوردن‌های مداوم بازیکنان شهرداری و حضور مداوم برانکارد در زمین همه را کلافه کرده بود.

این حرکت تا حدی ادامه داشت که در دقیقه 27 بازی صدای رضا طلایی‌منش، سرمربی الوند همدان را هم درآورد.

در نیمه اول به علت بسته بازی کردن تیم شهرداری اراک شاهد بازی زیبایی نبودیم و الوند تنها رو به بازی هوایی و مستقیم آورده بود این اتلاف وقت بازیکنان شهرداری تا جایی پیش رفت که طاقت داور مسابقه را هم گرفت تا تذکرات را به بازیکنان این تیم بدهد.

در دقیقه 29 نخستین کارت بازی را محسن حنیفی به نام خود ثبت کرد بازی سرد و کسل‌کننده دو تیم باعث شد تا اتفاق خاصی روی دروازه هر دو تیم اتفاق نیفتد.

نیمه اول بازی بدون اینکه اتفاق خاصی روی دروازه‌ها صورت گیرد به پایان رسید نکته جالب نیمه اول اعلام چهار دقیقه وقت اضافه بود.

با آغاز نیمه دوم این شهرداری بود که بازی بهتری را انجام داد و در دقیقه 47 باقر علیزاده شوت سنگینی را راهی دروازه الوند که با واکنش زیبای هادی ‌زرین‌ساعد این حرکت بی نتیجه ماند.

در دقیقه 48 میثم‌ آرمانیان به علت تأخیر در شروع بازی از شهرداری اراک یک کارت زرد را دریافت کردند.

در دقیقه 63 رضا طلایی‌منش برای تغییر در سبک بازی مصطفی‌ مهدوی‌کیا را به جای محسن‌ خدابنده‌لو به میدان فرستاد تا بازوبند کاپیتانی تیم همدان بر دستان سید جمال معصومی قرار بگیرد.

الوندی‌ها که به سه امتیاز این بازی بسیار احتیاج داشتند بازی هجومی‌تری را انجام می‌دادند اما بازی بسته شهرداری باعث شد تا بازیکنان الوند نتوانند موقعیت خاصی به دست بیاورند از طرفی بازی هجومی الوند موجب شد تا شهرداری اراک در ضد حمله‌ها بسیار خطرناک عمل کند در دقیقه 65 بازی مجتبی قربانی می‌توانست در یک مصاف تک به تک دروازه هادی زرین ساعد را باز کند اما واکنش بسیار زیبای زرین‌ساعد مانع از فرو ریختن دروازه الوند شد.

در دقیقه 76 بازیکن شهرداری اراک جواد آشتیانی به علت تمارض به داور کارت زرد را از داور بازی دریافت کرد در همین دقیقه ایمان باصفا به جای میثم‌ آرمیده از شهرداری اراک وارد میدان مسابقه شد.

رضا طلایی که به علت بازی بسته تیم شهرداری اراک رو به بازی هوایی آورده بود مجبور شد تا ایمان رضایی بلندقامت را به جای حمید گلزاری‌امجد وارد میدان کرد تا شاید از ارسال از جناحین به گل دست بیابند.

در دقیقه 82 حمید شرفی به جای مجتبی قربانی از شهرداری وارد میدان شد، شهرداری که به کسب این یک امتیاز قانع بود رو به بازی بسیار تدافعی آورد و این موضوع کار الوندی‌ها را بسیار دشوار کرد.

با پایان وقت قانونی بازی داور پنج دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در ثانیه‌های پایانی سانتر زیبای مصطفی مهدوی‌کیا درون محوطه جریمه روی سر مهران جعفری نشست که این بازیکن توپ را در زیر پای آرمین طلایی‌منش قرار داد که این بازیکن با یک شوت زیبا در دو قدمی دروازه شهرداری اراک این توپ را تبدیل به گل برتری نماینده همدان شد.

در نهایت بازی با حساب یک بر صفر به سود تیم الوند همدان خاتمه یافت.

قضاوت این دیدار بر عهده جمشید دانش‌مهر داور وسط و کمک‌ها کیومرث رضایی و محمدرضا مدیرروستا بود.

پاس دیگر نماینده فوتبال همدان بعد از شکست تلخی که برابر ایرانجوان بوشهر در همدان هفته گذشته خورد در این هفته برای جبران این شکست به یزد سفر کرده بود تا شاید از آوردگاه این شهر بتواند با پیروزی خارج شود همین انگیزه باعث شد در دقیقه 12 توسط مقداد قباخلو به گل اول دست یافت ولی در نهایت در دقیقه 80 گل مساوی بازی را دریافت کرد تا این گل آب سردی بر پیکره این تیم باشد.

در پایان هفته هجدهم تیم فوتبال الوند همدان با کسب این برد 34 امتیازی شد و در رتبه دوم جدول باقی ماند، پاس هم با کسب این تک امتیاز 29 امتیازی شد و یک پله در جدول رده بندی سقوط کرد و در رده پنجم گروه دوم جا خوش کرد تا روزنه‌های امید برای این تیم همدان کمرنگ شود.

---------------------------

محمد رضا بهرامی صفت

--------------------------

انتهای پیام/89018/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول