اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهار انقلاب در شمال لاله‌خیز-79

آغاز به‌کار نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی تنکابن

خبرگزاری فارس: نمایشگاه توانمندی‌های بخش کشاورزی تنکابن از بعد از ظهر امروز آغاز به کار کرد.

آغاز به‌کار نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی تنکابن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان تنکابن، نمایشگاه توانمندی‌های بخش کشاورزی تنکابن از بعد از ظهر امروز آغاز به کار کرد.

معاون مدیرکل و مدیر جهاد کشاورزی تنکابن امروز در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندی‌های کشاورزی در این شهرستان در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس با اعلام اهداف برگزاری این نمایشگاه که بر اساس ایجاد تغییر در نگرش جامعه کشاورزی از دیدگاه سنتی به نوین که هم به ارتقای سطح کمی و کیفی تولیدات و هم به رشد و توسعه اقتصادی و افزایش میزان اشتغال می‌انجامد، اظهار داشت: در شهرستان تنکابن بیشترین سهم اشتغال به بخش کشاورزی به ویژه تولیدات باغی، گل و گیاه و مرکبات و کیوی اختصاص دارد و ما امیدواریم با برپایی این نمایشگاه و برنامه‌های ترویجی که در طول ماه‌های سال توسط کارشناسان واحد ترویج جهاد کشاورزی در بخش‌ها و مراکز دهستان‌ها برای کشاورزان برگزار می‌شود، شاهد این تغییر رویکرد به جهت ارتقای سطح بهره‌وری و صرفه‌جویی در هزینه‌های کشاورزی شهرستان باشیم که این نتایج در برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی به وضوح با رویکرد مثبت دیده شده است.

نرمیان اوجانی با تأکید بر این نکته که این نمایشگاه در محل اداره جهاد کشاورزی شهرستان و به مدت یک هفته با به نمایش گذاردن توانمندی‌های جهاد کشاورزی در حوزه‌های مزروعی، باغی و گل و گیاه و مرکبات برپا شده است، افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج روش‌های نوین کاشت، داشت و برداشت و همچنین اصلاح روش‌ها و با رویکرد حذف و یا کاهش سم و کود شیمیایی و حرکت به سمت بهبود تولید و مبارزه با آفات «مبارزه بیولوژیک و تولید محصول سالم» برپا شده است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه، انواع گل و گیاه تولیدی شهرستان، نهال‌های اصلاح شده مرکبات و کیوی و گل و گیاه و درختچه‌های تزئینی به نمایش عموم درآمده و علاوه بر آن، روش‌های نوین آبیاری به ویژه آبیاری تحت فشار برای جلوگیری از هدر رفتن آب و صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی و همچنین انتقال آب زراعی با تکنولوژی‌های نوین ارائه شده است.

اوجانی گفت: در ایام‌الله دهه فجر امسال ما افتتاح یک واحد پروژه تولید مرغ گوشتی، یک سردهنه و یک کانال آب زراعی را در طول برنامه‌های دهه فجر داریم که به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیر جهاد کشاورزی تنکابن گفت: در راستای همراهی با ملت پرشور و انقلابی در برپایی پرشکوه جشن‌های فجر انقلاب اسلامی، جامعه کشاورز شهرستان و جهاد کشاورزی تنکابن با برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی شامل زنگ انقلاب، برپایی نمایشگاه توانمندی‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزش ویژه کشاورزان، برپایی گردهمایی زنان روستایی و ایستگاه صلواتی در روز برگزاری راهپیمایی بزرگ پیروزی انقلاب را در برنامه‌ دهه مبارک با حضور پرشور خواهد داشت.

وی در پایان ابراز داشت: این برنامه‌ها امروز با حضور بر مزار شهدا و غبارروبی از آنها و گرامیداشت ورود امام راحل به وطن و افتتاح نمایشگاه آغاز شده و در طول دهه نیز با برنامه‌هایی مانند دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران جهاد کشاورزی، حضور دسته‌جمعی در نماز جمعه و راهپیمایی 22 بهمن ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/86020/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول