اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه میامی:

شیعیان به اجرای احکام عملی بیشتر توجه کنند

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه میامی گفت: بسیار لازم است تا در برهه کنونی، شیعیان به اجرای احکام عملی بیشتر توجه کنند.

شیعیان به اجرای احکام عملی بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از میامی، حجت‌الاسلام علی مومنی ظهر امروز در جشن ولادت پیامبر اکرم(ص) در سپاه میامی که در نمازخانه این سپاه و هم‏زمان با ایام‏الله دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: وحدت به معنی گذشتن از اعتقاداتمان نیست.

وی افزود: وحدت به این معنی است که باید به دنبال حقیقت برویم و از آن پیروی کنیم؛ زیرا هر دو طرف دعوا نمی‌توانند بر حق باشند.

مدیر حوزه علمیه میامی یادآوری کرد: کسانی که دشمن ائمه باشند، با تمام اعمال نیکشان به گمراهی کشیده می‌شوند ولی کسانی که پیرو اهل بیت(ع) باشند، اگر چه اعمال خوبی نداشته باشند خداوند به آن‌ها توفیق توبه و عاقبت ‏به خیری می‌دهد.

مومنی بیان داشت: ما شیعیان با توجه به داشتن اعتقادات قوی، باید با انجام درست، احکام عملی خودمان را به درجه رضای خداوند نزدیک کنیم تا عاقبت به خیر شویم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به احکام عملی پای‏بند نباشیم، اعتقاداتمان نیز از ما گرفته و بی‏ارزش می‌شود.

خانواده اساس جامعه سالم است

یک کارشناس مذهبی نیز گفت: اساس جامعه سالم، خانواده است و خانواده خوب، فرزندان سالم تربیت می‌کند.

نفیسه احمدی اظهار داشت: خانواده‏ خوب است که می‌تواند فرزندان خوب و سالم البته با رعایت بایدها و نبایدهای اخلاقی. به جامعه تحویل دهد.

وی تصریح کرد: کردار و رفتار سالم در تربیت فرزندان موثر است، اما بایدها و نبایدها توسط خانواده‌ها در قالب محبت و برقراری رابطه دوستی می‌تواند پیوند خانواده و فرزندان را مستحکم‌تر کند.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها در وظیفه مهم در قبال فرزندانشان دارند که شامل واداشتن به اطاعت از خداوند و ارائه الگوی عملی در ترک محرمات و انجام واجبات است.

احمدی بیان داشت: فراهم کردن مقدمات آموزش فرایض که یا باید خودشان آن را انجام دهند یا به دیگران بسپارند نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: امام جمعه فقید بیارجمند به خاطر اخلاق خوب و پسندیده با مردم، ارجحیت دیگران نسبت به خودشان و عامل به عمل بودن بین مردم شهرها و استان‌های دیگر مشهور شده است.

انتهای پیام/2249/ر20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول