اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام قرائتی:

آمریکا برای جوانان ما دلار می‌فرستد / خودمان موفق‌ها را شناسایی کنیم

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد اقامه نماز گفت: برای حضور جوانان در مساجد باید جوانان موفق هر محله را شناسایی کنیم و از آنها تجلیل کنیم؛ این همان کاری است که آمریکا وقتی جوانان ما موفق می‌شوند برای آنها دلار می‌فرستد.

آمریکا برای جوانان ما دلار می‌فرستد / خودمان موفق‌ها را شناسایی کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری حجت‌الاسلام محسن قرائتی پیش از ظهر امروز در همایش مسجد محوری و زکات با حضور یک‌هزار و 500 نفری ائمه جمعه، جماعات و روحانیون مساجد سراسر استان با اشاره به اهمیت مسجد در قرآن و اسلام اظهار داشت: مسجد خانه اول دین اسلام بوده است.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر انقلاب اسلامی از مسجد آغاز شده است، خاطر نشان کرد: از اینکه ما بعد از 34 سال از پیروزی انقلاب به فکر مسجد افتادیم باید از خدا عذرخواهی کنیم و در ادامه نیز باید شکرگزار خدا باشیم. 

جوانان موفق هر محله را شناسایی کنیم

قرائتی با بیان اینکه خدا در قرآن می‌فرماید:« باید برای رسیدن به موفقیت در هر کاری شراکت را مد نظر قرار دهیم»، ابراز داشت: برای حضور جوانان در مساجد باید جوانان موفق هر محله را شناسایی کنیم و از آنها تجلیل کنیم و این همان کاری است که آمریکا وقتی جوانان ما موفق می‌شوند برای آنها دلار می‌فرستد اما ما از این نکته غافل شدیم.

این مسئول یکی از مشکلات جذب جوانان به مساجد را هیئت امنای مساجد برشمرد و بیان داشت: در این بخش نیز باید در کنار هیئت امنای مسن افراد جوانان و بانوان نیز دیده شوند چون از کنار نسل منقرض زمینه جذب جوانان فراهم نمی‌شود. 

مسجد محور همه کارها باشد

قرائتی با اشاره به اینکه مسجد محور همه کارها باید باشد، گفت: باید زمینه‌ای فراهم شود تا همه اتفاق‌های خوب و مناسب انسان‌ها در مساجد رخ دهد.

وی با اعلام اینکه باید برای جذب جوانان و مردم در مساجد آنها را بین دو نماز گروگان نگیریم، اظهار داشت: در اصل نماز آزادی دیده می‌شود پس نباید در بین دو نماز مردم را گروگان بگیریم.

این معلم قرآن در ادامه با بیان اینکه تمرین انتخابات، حضور مردم در صحنه و تمرین وحدت در نماز و مساجد دیده می‌شود، گفت: باید برای جذب جوانان به نماز و مساجد خشوع را تقویت کنیم.

قرائتی در ادامه درباره راه جذب کمک‌های مالی به مساجد متذکر شد: هر پولی را نمی‌توان برای مساجد جذب کرد. 

کمیته امداد محلی برای جذب زکات مردم است

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه در قرآن راه کمک به فقرا و مساکین به طور دقیق مشخص شده است، خاطر نشان کرد: اگر زکات تحقق پیدا کند تعادل روی زمین ایجاد می‌شود.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد محلی برای جذب زکات مردم است، گفت: در اسلام نیز راه صرف زکات به طور دقیق مشخص شده است.

این مسئول ادامه داد: زکات برای تعادل میان فقرا و سرمایه‌دارها، ایجاد محبت، آزاد کردن برده و حفظ آبروی مؤمن باید صرف شود.

 اگر زکات جمع‌آوری شود به دنبال رئیس جمهور برای بودجه نمی‌رویم

این مفسر قرآن کریم با اعلام اینکه در قرآن 32 کلمه درباره زکات مطرح شده است، اظهار داشت: 32 بار نیز از برکت صحبت شده است که این مسئله نشان‌دهنده اهمیت زکات است.

وی با اشاره به اینکه اگر زکات جمع‌آوری شود دیگر به دنبال رئیس جمهور برای بودجه نمی‌رویم، خاطر نشان کرد: نباید برای جمع‌آوری زکات خودمان را دولتی کنیم. باید حول مسجد از مردم کمک بگیریم و آن را صرف امور مردم کنیم.

قرائتی در پایان گفت: باید زکات را احیا کنیم تا مساجد ما احیا شود.

انتهای پیام/86003/ج40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول