اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بازرسی کل کشور:

رسیدگی به اقتصاد کشور مهم‌تر از امور عمرانی است

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی کل کشور گفت: عقل به ما حکم می‌کند بیشتر از کارهای عمرانی به امور اقتصادی بپردازیم و به فرموده مقام معظم رهبری باید به تولید بیشتر توجه کرد و با حمایت‌های خویش، تولید ملی را افزایش دهیم.

رسیدگی به اقتصاد کشور مهم‌تر از امور عمرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، حجت‌ الاسلام مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مراسم جشن میلاد رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) که در مسجد جامع حضرت ابوالفضل (ع) شهر الوند برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت میلاد خجسته نبی رحمت، پیامبر اخلاق و انسانیت و ولادت امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: باعث افتخار بنده است که در این روز خجسته به حضورتان رسیده‌ام.

وی عنوان کرد: امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب شیعه و افتخار ما شیعیان است که معارف و میراث علمی عظیمی از ایشان به ما به ارث رسیده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: اسلام دین برتر بوده و قرآن که معجزه جاودانه پیامبر اکرم (ص) است، ما را به محکم‌ترین راه دعوت می‌کند.

پورمحمدی اذعان کرد: اگر می‌خواهید رستگار شوید، باید با توحید و اعتقاد به خداوند و پیامبرش، مسلمان شوید.

وی جایگاه مسلمانان و دین اسلام را بسیار والا معرفی و تصریح کرد: عزت و شرف برای خداوند، پیامبرش و مومنان است.

رئیس بازرسی کل کشور زندگی مسلمانان را بسیار پاک و کامل دانست و خاطر نشان کرد: ادعای دین اسلام این است که اگر به دین خدا گرویدید، زندگی‌تان آباد خواهد شد، عدالت در جامعه جاری شده و انسان‌ها احساس خشنودی و نشاط می‌کنند.

پورمحمدی اظهار داشت: خداوند به پیامبرش می‌فرماید که ما تو را فرستادیم تا شاهد زندگی مردم باشی و به عنوان یک معلم و پیشرو، الگوی مردم باشی و راه زندگی را همچون چراغ فروزان در تاریکی به آنان نشان دهی.

وی در ادامه عنوان کرد: آیا به راستی زندگی ما پاک و عدالت‌محور است و اسلام از آن ما است.

این مقام مسئول ابراز داشت: آنچه که ملت اسلامی با آن مواجه است، خارج از دستورات الهی و فرامین پیامبر است و ما هنوز در باور و اعتقادات خویش دارای اشکالاتی هستیم.

پورمحمدی اذعان کرد: خداوند وعده دروغ و خلاف به بندگانش نمی‌دهد و نباید در وعده‌های الهی شک کنیم.

وی با اشاره به اشغال‌گری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی عنوان کرد: بیشترین درگیری‌ها، ترورها و آدم‌کشی‌ها در جهان اسلامی در حال رخ دادن است.

رئیس بازرسی کل کشور ادامه داد: این درگیری‌ها نشان‌ دهنده این است که ما خیلی از دین اسلام فاصله گرفته‌ایم.

پورمحمدی افزود: با وجود اینکه بسیاری از مردم نماز می‌خوانند، همچنان شاهد درگیری، ناهنجاری‌ها، منکرات و فحشا در جامعه هستیم.

وی دلیل عقب‌ ماندگی امت اسلام، تسلط کفار بر اسلام و فقر و درماندگی در مسلمانان را عدم رعایت صحیح احکام اسلامی معرفی کرد.

رئیس بازرسی کل کشور در ادامه با اشاره به واقعه غدیر خاطر نشان کرد: پیامبر در روز غدیر از قول خداوند به مردم گفت: امروز دینتان را کامل کردم.

پورمحمدی ابراز کرد: راز سعادت انسان و امت اسلام در دنیا و آخرت، فرمان روایی و حکم‌رانی صالحان و خوبان است.

وی اظهار کرد: پیام جمهوری اسلامی ایران به این نکته اشاره دارد که رهبر کشور باید از متقین و نیکان باشد.

رئیس بازرسی کل کشور با اشاره به انتخابات در کشورهای مسلمان عنوان کرد: گرچه همه چیز با انتخاب و رأی مردم تعیین می‌شود، ولی مردم نیز باید بدانند چه کسانی را باید انتخاب کنند.

پورمحمدی اضافه داشت: یک سری معیارها، شرایط و صلاحیت‌ها از سوی خداوند عنوان شده که همه باید هنگام انتخاب خویش آن‌ها را در نظر بگیریم.

وی تأکید کرد: ایران خواستار رهبری و ریاست متقین در کشورهای مسلمان بوده و بر خلاف تصور دشمنان، هیچ‌گاه به کشورهای مسلمان که در حال درگیری و آشوب هستند، سلاح و کمکی ارسال نکرده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: در کشورمان نیز اغلب سعی بر آن بوده است که افراد با صلاحیت به عنوان مسئول انتخاب شوند.

پورمحمدی عنوان کرد: مدل جمهوری اسلامی ایران به این گونه است که مسئولان و نمایندگان مردم از افرادی باشند که به فکر مردم هستند.

وی رمز موفقیت جمهوری اسلامی ایران را رهبری و ریاست متقین معرفی و اضافه کرد: از آنجایی که توان آمریکا به جمهوری اسلامی نمی‌رسد، در کشور فتنه انگیزی می‌کند.

رئیس بازرسی کل کشور اذعان داشت: تهمت‌زدن به مسئولان و ناسزاگویی به آنان در رسانه‌های بیگانه و سایت‌های خارجی از جمله فتنه‌های آنان است.

پورمحمدی تأکید کرد: بهتر است سعی کنیم نسبت به دیگران و مسئولان حسن ظن داشته باشیم، همانطور که پیامبر همواره بر اخلاق مردم تأکید می‌کرد.

وی در ادامه ابراز داشت: وضعیت کشور با توجه به امکانات و ظرفیت کشور در جایگاه خوبی نبوده و باید سعی شود شرایطی شایسته مردم مؤمن فراهم کرد.

این مقام مسئول با اشاره به گرانی‌های فراوان کشور اظهار کرد: امروز معضل گرانی در کشور بزرگ‌ترین دردسر بوده و همه آن را حس می‌کنیم.

پورمحمدی اضافه کرد: مردم ما نسبت به این مسئله صبور بوده، در حالی‌ که مردم اروپا در صورت افزایش قیمت‌ها یا کم شدن حقوقشان، شهر را بهم ریخته و به آشوب می‌کشانند.

وی خاطر نشان کرد: ما مسئولان حق نداریم تمام مسائل، مشکلات و گرانی‌ها را به گردن دشمنان بیندازیم، بلکه باید خود تلاش‌ها را دوچندان کرده و به فکر مردم باشیم.

رئیس بازرسی کل کشور ادامه داد: مسئولان باید نسبت به مردم وفادار بوده و خدا را شکر کنند که چنین مردمان خوبی در کشور حضور دارند.

حجت‌ الاسلام مصطفی پورمحمدی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: اسلام، دین عمل بوده و از تنبلی و کاهلی بیزار است و همواره بر عمل همراه با عقل و علم تأکید دارد.

وی با اشاره به تفاوت‌های عقل و علم عنوان کرد: به طور مثال وقتی قصد ساخت یک بیمارستان یا فرهنگسرا در جایی وجود دارد، هر دو ساختمان با اصول علمی ساخته خواهد شد، اما اگر در آن منطقه بیمارستان وجود ندارد، عقل حکم می‌کند که ابتدا بیمارستان را احداث کنیم.

رئیس بازرسی کل کشور افزود: ممکن است کارهای بسیار خوبی در جامعه انجام شود، ولی عقل به ما می‌گوید بیشتر از کارهای عمرانی، به امور اقتصادی پرداخته شود.

پورمحمدی در پایان با اشاره به شعار اقتصادی سال خاطر نشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری باید به تولید بیشتر توجه کرد و با حمایت‌های خویش، تولید ملی را افزایش دهیم.

انتهای پیام/77007/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول