اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان:

برقراری زبان مشترک حین حوادث بین دستگاه‎ها ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان گفت: تجربه نشان داده که در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی بین دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی برقراری زبانی مشترک برای پیشبرد برنامه‎های مدیریت بحران ضروری است.

برقراری زبان مشترک حین حوادث بین دستگاه‎ها ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مجتبی اکبری عصر امروز در حاشیه جلسه کمیته امداد و نجات استان در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: کمرنگ بودن این زبان مشترک موجب می شود، هر دستگاه در صحنه عملیات، کار خودش را انجام دهد و دنبال هم‎افزایی نباشد.

* طراحی مدل فرماندهی حادثه دستگاه‎های اجرایی در کارگروه آموزش امداد و نجات

وی با اشاره به طراحی مدل فرماندهی حادثه دستگاه‎های اجرایی در کارگروه آموزش همگانی و امداد و نجات استان خاطرنشان کرد: در  این مدل وظیفه همه دستگاه‎های عملیاتی مشخص شده و تحت یک مدیریت واحد از موازی‎کاری و سردرگمی نجات پیدا می‎کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: با اجرای این الگوی مدیریت بحران، همه دستگاه‎های مداخله‎گر از یک روش تبعیت کرده و به یک شیوه فعالیت می‎کنند.

رئیس کارگروه تخصصی آموزش همگانی و امداد و نجات استان گلستان افزود: نخستین مرحله این پروژه با آموزش ارکان اصلی که از سوی دستگاه‎ها اجرایی معرفی شده‎اند، آغاز شده و در مراحل بعدی دیگر ارکان با کیفیت ایفای نقش در این مدل آشنا می‎شوند.

* مدل فرماندهی در سطح چند دستگاه عملیاتی برای نخستین باز در سطح کشور  اجرا می‎شود

اکبری عنوان کرد: این مدل فرماندهی در سطح چند دستگاه عملیاتی برای نخستین‌بار در سطح کشور  اجرا می‎شود و با انجام مانور و تمرین، قابلیت اجرایی پیدا می‎کند.

وی مستندسازی را از مهم‌ترین ویژگی‎های این الگوی مدیریتی نام برد و یادآور شد: در سناریوی این مدلینگ، مستندسازی به عنوان یکی از اولویت‎های مهم مدنظر قرار گرفته است تا هم ابعاد حادثه مشخص شود و هم تجربه‎اندوزی برای حوادث بعدی باشد.

* نگاه انسانی جمعیت هلال‎احمر استان در جذب امکانات تخصصی

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گلستان با اشاره به نگاه انسانی جمعیت هلال‎احمر استان در جذب امکانات تخصصی بیان داشت: اولویت این جمعیت در جذب اعتبارات و امکانات تخصصی، حفاظت از جان با ارزش انسان‎ها است و باقی موارد در اولویت‎های بعدی است.

* عضویت 70 هزار نفر عضو داوطلب جمعیت هلال احمر گلستان

اکبری خاطرنشان کرد: کشور نیز با توجه به این نگاه انسان‎مدارانه، کمک‎های فراوانی را به استان اختصاص داده و  انتظار می‎رود این روند تداوم یابد.

وی با اشاره به عضویت 70 هزار نفر عضو داوطلب جمعیت هلال احمر استان گفت: این تعداد داوطلب از تمامی لایه‎های صنفی و شغلی تشکیل شده است.

اکبری در پایان عنوان کرد: این ظرفیت اجتماعی به عنوان قابلیتی بزرگ و تأثیرگذار می‎تواند، مبنای حرکت بزرگ هلال احمر در مسیر امداد و نجات همگانی باشد.

انتهای پیام/2307/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول