اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

هیچ مشکلی در تولید مرغ وجود ندارد/ افزایش قیمت‌ها ادامه داشته باشد دولت مداخله می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: هیچ مشکلی در تولید مرغ نیست و چنانچه قیمت‌ها افزایش یابد دولت از طریق عرضه مرغ منجمد در کاهش قیمت مرغ مداخله خواهد کرد.

هیچ مشکلی در تولید مرغ وجود ندارد/ افزایش قیمت‌ها ادامه داشته باشد دولت مداخله می‌کند

سید کمال فدایی‌فروتن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به افزایش قیمت مرغ ظرف یک هفته اخیر در استان اظهار داشت: تنها دلیل افزایش قیمت مرغ کاهش جوجه‌ریزی و خالی شدن سالن‌های تولید مرغ با هدف برنامه‌ریزی برای تولید و عرضه مرغ گرم برای ایام نوروز است.

وی تصریح کرد: مرغداران بر اساس برنامه‌ریزی‌های خود و برای اینکه در اسفند ماه بتوانند مرغ را با قیمت مناسب‌تری(گران‌تر) عرضه کنند، هر ساله در این مقطع زمانی تولید مرغ را کاهش می‌دهند و زمان جوجه‌ریزی به نحوی تنظیم می‌کنند تا زمان برداشت مرغ به زمان مناسبی برسد(اسفند ماه) که این یکی از دلایل افزایش قیمت مرغ در بهمن ماه است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: هیچ مشکلی در تولید مرغ نیست و چنانچه قیمت مرغ به صورت نامتعادلی افزایش یابد دولت از طریق عرضه مرغ منجمد و عرضه نهاده‌های دام به مرغداران در کاهش قیمت مرغ مداخله خواهد کرد.

فروتن افزود: امروز مرغ به قیمت هر کیلو پنج هزار و 550 تومان در بازار عرضه می‌شود و  امیدواریم در شب عید مردم مرغ را با قیمت مناسب تهیه کنند.

وی اظهار کرد: هم اکنون ضرورتی برای عرضه مرغ ذخیره شده در استان احساس نشده و چنانچه نیاز باشد اقدام خواهیم کرد.

گفتنی است افزایش بی‌رویه قیمت مرغ طی چند روز اخیر نارضایتی شدید مردمی را در اراک در پی داشته است.

یکی از شهروندان اراکی در این رابطه درگفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: متأسفانه هر چند وقت یک بار شاهد نوسانات شدید قیمت مرغ هستیم به طوری که هم‌اکنون قیمت مرغ به بیش از پنج هزار و پانصد تومان رسیده است.

فرهاد یزدانی افزود: ما از مسئولان انتظار داریم نظارت‌های خود را در این زمینه افزایش داده و اجازه ندهند بیش از این به مردم فشار وارد شود.

وی گفت: مسئولان باید تا دیر نشده و هنوز موج گرانی‌ها از کنترل خارج نشده با برخورد قاطع با متخلفان عملا وارد میدان شده و از شعار دادن بی عمل بپرهیزند. 

مریم عسگری که برای خرید مرغ به یک مرغ فروشی مراجعه کرده بود، بعد از مشاهده قیمت مرغ گفت: واقعا افزایش قیمت مرغ و گوشت در این شرایط اقتصادی توان خرید را از مردم گرفته است و ما از این شرایط کاملا ناراضی هستیم، چرا که برای خرید سه کیلو مرغ باید 20 هزار تومان پرداخت کنیم.

یکی دیگر از شهروندان اظهار داشت: هیچ نظارتی از سوی مسئولان صورت نمی‌گیرد، قیمت همه کالاها چندین برابر افزایش یافته است و ما از مسئولان می‌خواهیم اجازه ندهند هر روز قیمت اجناس در تلاطم باشد و عده‌ای سودجو  ‌آرامش بازار را به هم زده و با ‌افزایش قیمت‌ها به مشکلات اقتصادی و فشار بر مردم به خصوص قشر آسیب‌پذیر دامن بزنند.

شایان ذکر است که قیمت مرغ در اراک ظرف مدت کمتر از ده روز از هرکیاو 4650 تومان به هر کیلو 5550 تومان افزایش یافته و این افزایش قیمت با سرعت بالا ادامه دارد و این در حالیست سالانه بیش از 50 هزار تن گوشت مرغ یعنی 3/3 درصد تولید مرغ کشور در استان مرکزی تولید می‌شود که حدود 50 در صد آن به استان‌های همجوار صادر می‌گردد.

انتهای پیام/87001/ج40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول