اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرودشت در مجلس:

اعتبارات بر پایه تولید استان‌ها باشد

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبارات استانی باید بر پایه تولید استان‌ها باشد و سهم فارس افزایش یابد.

اعتبارات بر پایه تولید استان‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، محمدمهدی برومندی بعد از ظهر امروز در جمع تولیدکنندگان دام و طیور این شهرستان و معاون بهبود تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی در فرمانداری مرودشت اظهار داشت: اعتبارات استانی باید بر پایه تولید استان‌ها باشد و سهم فارس با توجه به تولید 12 تا 15 درصدی نیازهای غذایی کشور افزایش یابد.

وی افزود: فارس نقش بسیار مهمی در تولید کشور دارد و برای تامین تولیدات مورد نیاز هزینه سنگینی را می‌پردازد به طوری که سالانه 12 هزار متر مکعب آب با کیفیت از 80 هزار چاه موجود در این استان از منابع زیرزمینی صرف این کار می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: مردم و مسئولان این استان از دولت و مجلس انتظار دارند که در بودجه سال 92 با توجه به قول وزیر جهاد کشاورزی تغییرات معناداری را نسبت به سال 91 شاهد باشند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نهم ادامه داد: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش برای تامین علوفه مورد نیاز و به موقع دام، حذف واسطه‌ها و دلالان، مشکلات بهداشتی و شیوع بیماری‌های مشترک دام و انسان از دغدغه‌های حوزه دام این شهرستان است و با توجه به این که این شهرستان از قطب‌های تولید شیر و گوشت قرمز و مرغ کشور و استان فارس است، یاری مسئولان را می‌طلبد تا در راستای افزایش تولیدات دامی، تولید کنندگان این شهرستان را یاری دهند.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: ساماندهی دامداری‌های سنتی و راه‌اندازی مجتمع دامی مرودشت از دیگر نیازهای این شهرستان است و باید در راستای حمایت از تولید ملی و حل مشکل تولیدکنندگان بخش کشاورزی یارانه تولید را تعریف و در اختیار این صنف تاثیرگذار اقتصاد کشور قرار دهیم.

انتهای پیام/2448/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول