اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرد

تولید 8 میلیون و 950 هزار اصله نهال در کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی کردستان از تولید 8 میلیون و 950 هزار و 342 اصله نهال از نهالستان‌های استان در سال جاری خبر داد.

تولید 8 میلیون و 950 هزار اصله نهال در کردستان

اردشیر پورحبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این تعداد نهال از سطح نهالستان‌های واقع در شهرستان‌های سنندج، کامیاران، مریوان، سروآباد و سقز تولید شده است.

وی تصریح کرد: 120 هزار و 600 نهال سیب، 2 هزار و 100 نهال گلابی، 300 نهال به و 50 هزار و 800 نهال هلو امسال در سطح نهالستان‌های استان تولید شده است.

وی عنوان کرد: میزان تولید نهال‌های شلیل، زردآلو، گیلاس و آلبالو به ترتیب 12 هزار و 550 اصله، 17 هزار و 900، 5 هزار و 450 و 3 هزار و 900 اصله نهال بوده است.

مدیرامورباغبانی سازمان جهادکشاورزی کردستان خاطرنشان کرد: 59 هزار و 200 اصله نهال بادام، 11 هزار و 142 اصله نهال گردو، 22 هزار و 700 اصله نهال آلو و گوجه نیز در سال جاری تولید شد.

پورحبیبی میزان تولید نهال انگور دیم و آبی را نیز 236 هزار و 500 نهال و 20 هزار و 200 نهال ذکر کرد.

وی بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 8 میلیون و 387 هزار نشاء توت‌فرنگی نیز از سطح نهالستان‌های استان تولید شده است.

وی یادآورشد: تولید نهال سالم و کشت آنها در نقاط مختلف استان زمینه تولید محصولات با کیفیت و افزایش صادرات این نوع محصولات را فراهم می‌کند.

مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی کردستان بر استفاده کشاورزان از نهال‌های عاری از ویروس تأکید کرد و افزود: خوشبختانه در نهالستان‌های استان نهال‌های فاقد ویروس و آلودگی تولید می‌شود و لازم است کشاورزان از مراکز مجاز اقدام به خرید نهال کنند.

پورحبیبی در پایان اظهار داشت: استان کردستان از نظر شرایط اقلیمی دارای ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه باغات است و در این راستا نیز گام‌ها ارزشمندی توسط جهاد کشاورزی استان برداشته شده است.

انتهای پیام/79003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول