اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو دشتی خبر داد

تمدید پروانه کسب 97 درصد واحدهای صنفی در سال جاری

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین شهرستان دشتی گفت: امسال 97 درصد از واحدهای صنفی شهرستان دشتی، پروانه کسب واحدهای خود را تمدید کردند.

تمدید پروانه کسب 97 درصد واحدهای صنفی در سال جاری

ابوالفضل حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در دشتی با اشاره به بازرسی‎های صورت گرفته در شهرهای کاکی، خورموج و شنبه اظهار داشت: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از 30 بازرسی با همکاری پلیس راهور و اماکن صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اعضای این صنف اقدام به فروش قطعات غیراستاندارد نمی‌کنند افزود: اگر گزارشی مبنی بر اینکه اعضای اتحادیه قطعات غیراستاندارد فروخته‌اند دریافت کنیم به شدت با متخلفان برخورد خواهیم کرد.

حسین‌پور ادامه داد: هم‌اکنون بیش از 230 عضو در بخش اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین فعال هستند و این اتحادیه شامل صنوف تاکسی تلفنی، نمایشگاه اتومبیل، لوازم یدکی اتومبیل و موتورسیکلت، مشاورین املاک و..است.

وی به آیین نامه اجرایی اتحادیه اشاره کرد و یادآور شد: هر فردی که بخواهد واحد صنفی ایجاد کند قبل از سپردن هرگونه تعهد یا اجاره یا خرید محل باید برای اخذ مجوز لازم به اتحادیه صنف مربوط مراجعه و درخواست کتبی خود را تسلیم کند.

حسین‌پور با اشاره به تبصره یک این آیین‌نامه خاطرنشان کرد: اتحادیه مکلف است در چارچوب مقررات، نظر خود را مبنی بر رد یا قبول تقاضا حداکثر ظرف پانزده روز با احتساب ایام غیرتعطیل رسمی به صورت کتبی به متقاضی اعلام کند و عدم اعلام نظر در مدت یاد شده به منزله پذیرش تقاضا محسوب می‎گردد و در صورت قبول تقاضا توسط اتحادیه، متقاضی باید از آن تاریخ ظرف حداکثر سه ماه مدارک مورد نیاز اتحادیه را تکمیل کند و به اتحادیه تسلیم دارد در غیر این صورت متقاضی جدید محسوب خواهد گردید.

وی ادامه داد: طبق تبصره دو اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین، چنانچه اتحادیه درخواست متقاضی پروانه کسب را رد کند یا از صدور پروانه کسب استنکاف ورزد، باید مراتب را با ذکر دلائل مستند به طور کتبی به متقاضی اعلام کند و در صورتی که متقاضی به آن معترض باشد می‌تواند اعتراض کتبی خود را ظرف بیست روز از تاریخ دریافت پاسخ به مجمع امور صنفی ذیربط تسلیم دارد و مجمع امور صنفی مکلف است طی پانزده روز به اعتراض متقاضی رسیدگی و نظر نهائی خود را برای اجراء به اتحادیه مربوطه اعلام کند.

وی یادآور شد: طبق ماده 34 همین قانون چنانچه دارندگان پروانه کسب به دلایلی از ادامه فعالیت منصرف گردند و یا واحد صنفی خود را به شخص دیگری واگذار کنند مکلفند پروانه کسب خود را برای ابطال به اتحادیه صنف مربوط تحویل کنند و در غیر اینصورت اتحادیه مکلف است ضمن ارسال گزارش به مجمع امور صنفی ذیربط نسبت به ابطال پروانه کسب مزبور اقدام کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل سبک و سنگین شهرستان دشتی به فعالیت‎های فرهنگی این اتحادیه اشاره کرد و یادآور شد: یکی از فعالیت‎های نصب بنر در سطح شهرهای خورموج، کاکی و شنبه در زمینه‎های ایام مذهبی است.

وی ادامه داد: این اتحادیه همچون دیگر اقشار مختلف مردم در برنامه‎های مختلف فرهنگی، انتخابات‌ها، نماز جمعه و... حضوری فعال دارند و آمادگی خود را برای حضور در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اعلام می‎کنیم.

انتهای پیام/66001/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول