اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بویراحمد:

فروشندگان جمعه بازار یاسوج ملزم به اخذ پروانه کسب هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار بویراحمد گفت: فروشندگان جمعه بازار یاسوج در صورت استقرار باید از امور صنفی پروانه کسب اخذ کنند و تابع تمامی قوانین واحدهای صنفی باشند.

فروشندگان جمعه بازار یاسوج ملزم به اخذ پروانه کسب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمد الفونه در جلسه تنظیم بازار شهرستان بویراحمد ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم گفت: جلسه‌های تنظیم بازار در این شهرستان به صورت مستمر برگزار می‌شود و رئیس مجمع امور صنفی نیز به عنوان رئیس جلسه هستند.

تنظیم بازار اولویت مهم کاری است

فرماندار شهرستان بویراحمد تصریح کرد: جلسه‌های تنظیم بازار همیشه برگزار می‌شود و در این جلسه‌ها هدف صرفاً کاهش قیمت کالاها نیست و توجه به امر تنظیم بازار هم باید از اولویت‌های مهم کاری باشد.

وی به اهداف تنظیم بازار اشاره کرد و ادامه داد: کالاها و خدمات مورد نیاز عموم باید به فراوانی و سهولت در اختیار آن‌ها قرار بگیرد در واقع باید قیمت‌ها عادلانه باشد تا هم عرضه‌کننده نفعی داشته باشد و هم مصرف‌کننده بتواند میزان مواد مصرفی خود را دریافت کند.

الفونه عنوان کرد: اگر بازاری‌های مستقر در جمعه بازار به عنوان فروشندگان این مکان ساماندهی شدند در صورت استقرار باید از امور صنفی پروانه کسب اخذ کنند و تمامی قوانین واحدهای صنفی را اجرا کنند و تابع مقررات باشند.

وی خطاب به مجمع امور صنفی گفت: باید مبالغی که شهرداری به عنوان عوارض ورودی شهر از مردم دریافت می‌کند، بررسی شود و در صورت تخلف طبق قانون با آن برخورد شود.

الفونه اظهار داشت: فروش مرغ زنده در تمامی مناطق غیر قانونی و غیر بهداشتی است و توجه به این امر همت اداره دامپزشکی و امور صنفی را می‌طلبد.

وی ادامه داد: با توجه به فرامین رهبری و شعار سال به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، مسئولان ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد باید برنامه‌ای را مصوب کنند تا تمامی کالاهایی که امکان تولید و تهیه آن در استان وجود دارد از دیگر استان‌ها وارد نشود، در غیر این صورت مطابق قانون با متخلفین برخورد می‌شود.

مسئول ارشد اجرایی بویراحمد خاطرنشان کرد: با اجرایی شدن مصوبه کمیسیون‌ها به منظور ساماندهی و خروج اتباع بیگانه از شهرستان، تاکنون موفق به خروج چند تن از آن‌ها شده و به همین خاطر حضور آنها در شهر دلیل بر شهروند بودن آن‌ها نیست.

الفونه ادامه داد: باید به منظور جمع‌آوری اتباع بیگانه تمامی اصنافی که افراد مذکور در محلی مشغول به کار و فعالیت در آن هستند شناسایی و اعلام شوند تا مطابق قانون برخورد لازم اعمال شود.

فرماندار شهرستان بویراحمد تأکید کرد: به دلیل حساس بودن جلسه تنظیم بازار که برخی از اداره‌ها عضو آن هستند باید عدم حضور خود را اعلام کنند در غیر این صورت مطابق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.

انتهای پیام/م/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول