اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اصفهان:

نسل جوان برای درک انقلاب باید مطالبات مردم در آن مقطع را شناسایی کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر 34 سال از عمر انقلاب می‌گذرد، گفت: دانش‌آموزان و نسل جوان برای درک بهتر انقلاب اسلامی ایران باید مطالبات مردم را در زمان و مقطع انقلاب شناسایی کنند.

نسل جوان برای درک انقلاب باید مطالبات مردم در آن مقطع را شناسایی کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علیرضا ذاکراصفهانی پیش از ظهر امروز در آیین نواخته شدن زنگ انقلاب با اشاره به اینکه اصفهان در عرصه‌های علمی از استان‌های پیشتاز در سطح کشور به شمار می‌رود، اظهار کرد: استان اصفهان در طول تاریخ فعالیت‌های بسیاری را در عرصه‌های علمی انجام داده و پیشرفت‌های امروز اصفهان در زمینه‌های مختلف بیان‌گر این فعالیت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان یکی از کلان‌شهر‌های آلوده در سطح کشور به شمار می‌رود، اضافه کرد: تعطیلی‌های اصفهان در روز‌های افزایش آلاینده‌های جوی براساس برنامه‌ریزی و کارشناسی‌های صورت گرفته توسط جمعی از مدیران صورت می‌گیرد.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه تعطیلی اصفهان براساس برنامه‌های شورای مدیریت بحران انجام و با کارشناسی‌های مدیرانی از جمله مدیرکل محیط زیست، هواشناسی و دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: امیدواریم که در هیچ زمانی در استان به دلیل آلایندگی تعطیلی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تمام افراد باید با همکاری و مشارکت با یکدیگر در راستای کاهش آلاینده‌های جوی در اصفهان تلاش کنند، ادامه داد: کاهش و کنترل آلاینده‌های زیست محیطی در کلان‌شهر‌ها با همکاری و توجه تمام افراد و به ویژه دانش‌آموزان امکان‌پذیر است.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه در حال حاضر 34 سال از عمر انقلاب می‌گذرد، تاکید کرد: دانش‌آموزان و نسل جوان برای شناسایی انقلاب اسلامی ایران باید مطالبات مردم را در زمان و مقطع انقلاب شناسایی کنند.

وی با تاکید بر اینکه شناسایی مطالبات مردم در عرصه انقلاب با نگاه به شعار‌های آنها امکان‌پذیر است، افزود: مردم در زمان انقلاب اسلامی به دنبال استقلال، آزادی و حاکمیت نظام اسلامی در کشور بوده‌اند و برای این سه محور در سطح کشور انقلاب کرده‌اند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در مقطعی از تاریخ صاحب تمدن بوده است، گفت: امروز نیز دانش‌آموزان موجود در سطح استان صاحب و میراث‌دار این تمدن به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در برهه‌ای از تاریخ اصفهان به عنوان پایتخت کشور بوده است، اظهار کرد: اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در تمام عرصه‌ها از جمله علم، فرهنگ، هنر، فقه، معماری و سایر بخش‌ها حرفی برای گفتن دارد.

ذاکر اصفهانی با اشاره به اینکه اصفهان در سه دوره آل‌بویه، سلجوقیه و صفویه به عنوان پایتخت کشور بوده است، ادامه داد: دانش‌آموزان باید با پیشرفت‌ها و افتخار‌آفرینی‌های صورت گرفته در اصفهان در تمام دوره‌های تاریخ آشنا شوند.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دوران پهلوی نخست و دوم استقلال خود را در تمام عرصه‌ها از دست داد، تصریح کرد: مردم در زمان انقلاب به دنبال بازگرداندن استقلال کشور در عرصه‌های مختلف بوده‌اند و این ملت با تمام توان خود از ارزش‌های ایران اسلامی دفاع کردند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه افتخارات امروز ایران اسلامی به دلیل رشادت‌ها و پایمردی‌های تمام ملت ایران در مقابل دسیسه‌های دشمنان است، تصریح کرد: استان اصفهان در ابتدای انقلاب تنها دارای دو دانشگاه بوده است اما امروز 110 دانشگاه در سطح استان اصفهان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در عرصه پژوهشی پژوهشگاه‌های بسیاری در سطح استان اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: در حال حاضر موسسه رویان در راستای تولید دارو‌های نانو ترکیب و سلول‌های بنیادین در سطح دنیا جایگاه بالایی دارد و امروز این موسسه در سطح دنیا با کشور‌های آلمان، آمریکا و کانادا رقابت می‌کند.

انتهای پیام/63004/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول