اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدرضا طالقانی در گفت‌و‌گو با فارس:

به فدراسیون کشتی باز نمی‌گردم/ کردستان در لیگ برتر کشتی پهلوانی حضور خواهد داشت

خبرگزاری فارس: سرپرست فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه‌ای گفت: با وجود اینکه از من برای حضور در فدراسیون کشتی دعوت شده بود، اما به خاطر رفتار نامناسب در دوره ریاست قبلی آن را رد کردم.

به فدراسیون کشتی باز نمی‌گردم/ کردستان در لیگ برتر کشتی پهلوانی حضور خواهد داشت

محمدرضا طالقانی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در سنندج با اشاره به اینکه در زمان ریاست فدراسیون کشتی برخورد خوبی با من صورت نگرفت، اظهار داشت: به همین دلیل پیشنهاد حضور در فدراسیون را رد کردم، چراکه اینگونه بازگشت را دوست ندارم.

وی دلیل این تصمیم خود را بی‌پاسخ ماندن سئوال خود از مسئولان در خصوص چرایی کنار گذاشتن او از فدراسیون عنوان کرد و ادامه داد: دو ماه پس از رفتن من از فدراسیون کشتی، تیم ایران قهرمان جهان شد، پس حق دارم این پرسش را مطرح کنم.

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای با تأکید بر اینکه از کسی گله‌ای نداشته و خود را خادم ورزش می‌دانم، خاطرنشان کرد: در پست فعلی خود هم به ورزش کشتی از نوعی دیگر می‌پردازم.

طالقانی در پاسخ به سئوالی در خصوص حواشی پیش ‌آمده این روزها در فدراسیون کشتی و کناره‌گیری محمد بنا از سرمربیگری تیم ملی، تصریح کرد: طی روزهای اخیر در این زمینه با محمد بنا صحبت‌هایی داشته‌ام، به هر حال این تیم قهرمان المپیک شده، پس نشان می‌دهد در کشتی فرنگی خوب کار شده و این پیشرفت باید استمرار داشته باشد.

وی در خصوص اینکه در این موضوع برای فدراسیون کشتی حق قائل می‌شوید یا برای محمد بنا، تنها دو طرف ماجرا را به کار در عین حفظ دوستی توصیه کرد و از ارائه پاسخ شفاف‌تر پرهیز کرد.

سرپرست فدراسیون ورزش‌ باستانی در رابطه با احتمال نامزدی خود در این فدراسیون پس از پایان دوران سرپرستی اظهار کرد: تا روز 31 اردیبهشت که انتخابات فدراسیون زورخانه‌ای برگزار می‌شود با قدرت به کارم ادامه می‌دهم و بعد از آن در صورت مهیا بودن شرایط و احساس مفید بودن خود به ریاست نیز فکر خواهم کرد.

طالقانی در پاسخ به پرسش فارس پیرامون چگونگی ارتباط فدراسیون ورزش‌ زورخانه‌ای با فدراسیون بین‌المللی این رشته( که مقر آن در ایران است) با توجه به سابقه درگیری‌های قبلی این دو با یکدیگر، عنوان کرد: من کاری به گذشته ندارم، اما اکنون تعامل ما با هم بسیار خوب است، به طوری که به دنبال همکاری این دو نهاد با هم در یک ساختمان مشترک هستیم.

وی لزوم توجه به ورزش‌های باستانی را با توجه به حجم بالای کار در آن مقدم بر پرداختن به حواشی دانست و افزود: وقتی دعوا با یکدیگر نداریم، باید با تمام توان در راستای ترویج مرام پهلوانی در دنیا بکوشیم.

رئیس سابق فدراسیون کشتی در ادامه گفت‌وگوی خود، کشتی باستانی کردستان را به واسطه بودن روحیه پهلوانی در میان مردمان این سرزمین بسیار مقتدر و قابل احترام عنوان و تصریح کرد: اعتقاد دارم، بهترین میزبان مسابقات ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای، این استان بوده است.

طالقانی در ارتباط با برنامه‌های فدراسیون برای پیشرفت این ورزش در کردستان با اظهار تأسف از لغو برگزاری رقابت‌های بین‌المللی دهه فجر به میزبانی کردستان بیان کرد: برای جبران این موضوع قرار شده تا طی برپایی اردوی آموزشی، چهار کشور خارجی در ایران، این تیم‌ها به همراه تیم استان اسفندماه مسابقه‌ای را در سنندج ترتیب دهند.

وی همچنین از برگزاری یک دوره کلاس بین‌المللی کشتی پهلوانی، مرشدی و داوری در سنندج، اعزام یک مربی و یک مرشد کردستانی در قالب تیم 40 نفره مربیان و مرشدان کشور به خارج از کشور برای تدریس و تدوین و اجرای یک پروژه بزرگ علمی در زمینه ورزش‌های باستانی در آکادمی ملی المپیک کردستان به عنوان سایر برنامه‌های فدراسیون برای ارتقای این ورزش در سطح استان نام برد.

سرپرست فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه‌ای کشور در پایان از حضور قطعی و کسب موافقت‌ لازم از سوی شهردار سنندج برای حضور تیم کشتی پهلوانی و باستانی کردستان در لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ابتدای سال آینده خبر داد.  

انتهای پیام/79008/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول