اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف ملایر خبر داد

مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری دبیرستان سیفیه ملایر

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از 94 نفر از برگزیدگان کنکور سراسری سال گذشته دبیرستان نمونه سیفیه ملایر تجلیل می‌شود.

مراسم تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری دبیرستان سیفیه ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حجت‌الاسلام رضا زین‌العابدینی ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان دبیرستان پسرانه «سیفیه» ملایر در کنکور سراسری سال 91 در دانشگاه‌‌ها و مراکز آموزش عالی کشور ملایر، وقف را چشمه همیشه جاری خواند و اظهار داشت: 63 درصد شهرستان ملایر موقوفه است که بزرگترین این موقوفات مربوط به مرحوم سیف‌الدوله است.

وی مهم‌ترین نیات این واقف بزرگ ملایر را نیت در بخش آموزشی، درمانی، بهداشتی و روضه‌خوانی عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر ملایر دارای 157 موقوفه است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با بیان اینکه ثمرات وقف در ملایر روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد، خاطرنشان کرد: ساخت استخر سیف‌الدوله، فروشگاه زنجیره‌ای رفاه، پروژه‌های عمرانی، خوابگاه‌های دانشجویی، مراکز آموزشی، مراکز درمانی و... از مهم‌ترین ثمرات وقف در ملایر بوده است.

وی تصریح کرد: دبیرستان نمونه سیفیه از موقوفات مرحوم سیف‌الدوله در بخش آموزشی است، این دبیرستان از سال 1304 مرکز آموزشی بوده و از سال 68 به بعد به عنوان دبیرستان نمونه فعالیت دارد.

زین‌العابدینی گفت: از ابتدای امسال تاکنون 150 میلیون تومان برای بخش‌های مختلف این دبیرستان در راستای نیت واقف هزینه شده و تاکنون نیز دانش‌آموزان زیادی با رتبه‌های بالا از این دبیرستان در طی سال‌های مختلف به مراکز آموزشی و دانشگاهی راه یافته‌اند.

وی از قبولی 94 دانش‌آموز رتبه زیر 1000 در سال جاری از این دبیرستان به دانشگاه‌های کشور خبر داد و بیان داشت: از این تعداد چهار نفر رتبه زیر 100 بوده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر عنوان کرد: در حال حاضر 422 دانش‌آموز در این مدرسه در مقاطع مختلف دبیرستان و پیش دانشگاهی تحصیل می‌کنند.

در پایان این مراسم نیز از دانش‌آموزان راه یافته به دانشگاه‌ها در سال 91 از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر تجلیل شد.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول