اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران چرام:

سرکشی از خانواده شهداء مهم‌ترین اولویت است

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام گفت: سرکشی از خانواده معظم شهداء و ایثارگر مهم‌ترین اولویت است.

سرکشی از خانواده شهداء مهم‌ترین اولویت است

جهانگیر افراخته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با بیان این‌که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رسیدگی به وضعیت خانواده‌های شهدا توسط حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شد، اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام در اول آذر سال 90 در راستای رسیدگی به 135 خانواده شهید این شهرستان افتتاح شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تأسیس این نهاد را نشان‌دهنده ارزش‌‌گذاری اسلام  به شهید و خانواده شهدا دانست و با تشریح تعداد جامعه هدف این نهاد در چرام تعداد جانبازان بالای 25 درصد را 112 نفر اعلام کرد.

وی با بیان این‌که جانبازان زیر 25 درصد 290 نفر است، گفت: تعداد آزادگان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام شش نفر می‌باشد.

این مسئول تعداد همسران شهید را 16 نفر و تعداد فرزندان شهدا را 43 نفر در شهرستان چرام اعلام کرد و به تشریح عملکرد بنیاد شهید این شهرستان پرداخت.

افراخته پرداخت مستمری به خانواده معظم شهدا و ایثارگر، پرداخت وام تبصره‌ای مسکن جهت خرید و احداث مسکن همسر، فرزندان و والدین شاهد و جانباز بالای 25 درصد، پرداخت وام صندوق به خانواده معظم شهدا و ایثارگر، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب درمانی، پرداخت هزینه ازدواج به فرزندان شهدا و فرزندان جانباز بالای 25 درصد متوفی و پرداخت وام مشاغل خانگی و وام خوداشتغالی برای جامعه هدف را از جمله عملکرد بنیاد شهید چرام ذکر کرد.

وی با تأکید بر فرمایش امام خمینی (ره) که «نهضت اسلامی و پیروزی انقلاب اسلامی مرهون فداکاری قشرهای مختلف ملت است»، اولویت در استخدام، اولویت اقتصادی، اولویت فرهنگی و دیگر برنامه‌ها را با خانواده شهدا و ایثارگران دانست.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگر، پرداخت کمک بلاعوض به خانواده شهدا و ایثارگر دارای مشکل خاص، تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برای والدین شهدا زمین‌گیر، پرداخت شهریه تحصیلی فرزندان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌ها، پرداخت کمک هزینه تحصیلی فرزندان جانباز بالای 25 درصد، آزادگان و شهدا مشغول به تحصیل در مدارس را از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان چرام برشمرد.

انتهای پیام/82002/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول