اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان:

جامعه دانشگاهی برای تبرک‌جویی به شهیدان در تلاش است

خبرگزاری فارس: رئیس دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های خوزستان گفت: جامعه دانشگاهی با تدفین شهدا در دانشگاه‌ها تلاش کرده است که در تبرک جویی به این بزرگواران سهیم باشد.

جامعه دانشگاهی برای تبرک‌جویی به شهیدان در تلاش است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام سیدمحسن شفیعی عصر امروز در مراسم دهمین سالگرد تدفین شهدا در دانشگاه جندی‌شاپور اهواز اظهار داشت: جامعه دانشگاهی تلاش کرده است که در تبرک‌جویی به مقام این بزرگواران نقشی ایفا کرده باشد.

وی افزود: مفهوم شهادت را در جامعه که بسیار مقدس و برگرفته از واقعه بزرگ عاشورا بوده انقلاب اسلامی معنا بخشیده و به این دلیل باید قدر این مسئله را دانست.

وی خاطرنشان کرد: شهدا دارای مقام بسیار رفیعی هستند و به این دلیل باید کوشید تا به جایگاه این سرو قامتان تبرک جست.

شفیعی تاکید کرد: در شرایط کنونی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز به حضور شهدای گمنام در خود می‌بالد و به این دلیل باید کوشید تا بهره بردن از این حضور را ارتقا داد.

*توانمندی اسلام و انقلاب به نسل جوان وظیفه است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این مراسم نیز اظهار داشت: بسیاری از جوانان درباره نحوه طولانی شدن زمان دفاع مقدس و ... سؤالاتی دارند و باید به سؤالات آنها پاسخ گفت و در این باره شبهات را برطرف کرد.

محمدحسین سرمست خاطرنشان کرد: انتقال توانمندی‌های اسلام و انقلاب به نسل سوم و نسل آینده جامعه از وظایف ماست و باید در این باره گام‌های بلندی برداشته شود.

وی دفاع مقدس ایران اسلامی را دارای ثمرات زیادی دانست و افزود: در شرایط کنونی اقتداری که در جهان اسلام و کشورهای اسلامی وجود دارد نتیجه دافع مقدس هشت ساله ایران اسلامی است.

سرمست تاکید کرد: در شرایط کنونی دشمن از رشادت‌ها و جانبازی‌های مردم ایران اسلامی هراس دارد و به این دلیل است که تنها گزینه روی میز می‌گذارند ولی کسی برای عملی کردن گزینه‌های روی میز تلاشی نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید روز تدفین شهدای گمنام را در این دانشگاه به نام روز ملی دانشگاه جندی‌شاپور اهواز نامگذاری کرد.

انتهای پیام/72006/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول