اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل خبر داد

راه‌اندازی نمایندگی انتشارات سوره مهر / سند چشم‌انداز حوزه هنری اردبیل تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری استان اردبیل از راه‌اندازی نمایندگی انتشارات سوره مهر در اردبیل همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد.

راه‌اندازی نمایندگی انتشارات سوره مهر / سند چشم‌انداز حوزه هنری اردبیل تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ساسان ناطق صبح امروز در جلسه کمیته فرهنگی – هنری دهه فجر در اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی این فروشگاه شاهد خرید و فروش اقلام مورد نیاز حوزه فرهنگی به ویژه فرهنگ دینی و ارزشی خواهیم بود که انتظار می‌رود آثار ارزشمند و مناسبی در این فروشگاه‌ها عرضه شده و علاقمندان از این فضا استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنیم تمام مسئولان از دوران فعالیت خود و کارکردهایشان که اغلب برای کسب رضای الهی و همچنین خدمت‌رسانی بی‌منت است گزارشی ارائه کنند و جایگاه علمی و هنری انجام شده را ترسیم کنند.

وی از تدوین سند چشم‌‌انداز افق 95 حوزه هنری اردبیل خبر داد و یادآور شد: در این سند چشم‌انداز توجه جدی به شهرستان‌ها به ویژه شهرستان‌های مرزی صورت گرفته و آموزش منجر به تولید و ورود آثار هنری به محفل خانواده‌ها مدنظر بوده است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: ما انتظار داریم در حمایت از هنرمندان حداقل آثار مناسب آنها خریداری شده تا آنها بتوانند به شایستگی دلگرم تولید آثار مطلوب‌تر و مناسب‌تر باشند.

ناطق با اشاره به کسب افتخارات متعدد از سوی هنرمندان و صاحبان ذوق و استعداد در عرصه‌های ملی، بین‌المللی و فرامنطقه‌ای عنوان کرد: در سند چشم‌انداز جایگاه ویژه‌ای برای تقویت هنرمندان و افتخار‌آفرینان در نظر گرفته شده است.

این مسئول تمرکز روی مناطق مختلف استان و همچنین هنرمندان بی‌شمار شهرستان‌ها را یادآور شد و بیان داشت: ما باید سعی کنیم از حسن همجواری با کشور آذربایجان در حوزه هنری استفاده کنیم به طوری که به جای طرح مسائل تهدید‌آمیز در حوزه مرزی و همسایگی با کشور آذربایجان بیشتر سعی کنیم فضای تعامل و ارتباطات فرهنگی و هنری را مطرح کنیم که در سند چشم‌انداز جایگاه ویژه‌ای به ارتقای این سطح روابط اندیشیده شده و نسبت به آن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل افزود:‌ در این سند به موضوع آموزش که منجر به تولید آثار و ورود آن به محفل خانواده‌ها می‌شود توجهی شایان شده به طوری که مناسب‌ترین آموزش‌ها به هنرمندان برای تولید آثار اصیل و با کیفیت صورت می‌گیرد.

ناطق تصریح کرد: اکثر تولید هنرمندان ما در دستشان می‌ماند و خریداری برای آنها پیدا نمی‌شود که امیدواریم با راه‌اندازی انتشارات سوره مهر و فروشگاهی که در این زمینه راه‌اندازی می‌شود این آثار شایسته و مطلوب به فروش برسند.

آثار هنری جایگزین هدایای مادی شود

وی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد کرد دستگاه‌های مختلف اجرایی به جای دادن هدایای مادی در ترغیب‌ها و تشویق‌های کارکنان و پرسنل خود از آثار هنری به عنوان هدیه استفاده کنند تا این کار هم حمایتی از هنرمندان و تولید‌کنندگان اثر شود و هم اینکه زمینه توسعه و گسترش خرید آثار هنری بهتر فراهم می‌آید.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه ماندگاری و ارزشمندی چنین آثاری نیز همیشه مورد توجه قرار می‌گیرد، ادامه داد: قرار است توجه به شهرستان‌ها جدی شود که در همین راستا برای اولین بار در شهرستان خلخال کارگاه داستان‌نویسی را آغاز کردیم و هر شهرستان دیگری که امکان برپایی کارگاه‌های مختلف هنری، ادبی و فرهنگی ارزشمند را داشته باشد مورد توجه قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ناطق در پایان سخنان خود اذعان داشت: سعی کردیم با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی این کارگاه‌ها که زمینه و پایه اصلی آموزش و مهارت‌آموزی هنرمندان است تقویت شده و در جای جای استان و مناطق مختلف استمرار یابد.

انتهای پیام/62007/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول